“Daybreakers” leverer en forfriskende og underholdende nytænkning af blodsugergenren. Særligt den troværdige skildring af et mørkt futuristisk samfund domineret af vampyrer er filmens es, men det er svært ikke også at nyde den herligt groteske splatter-action, som der ivrigt diskes op med. Det er langt fra en fejlfri film, men det betyder mindre, når den så ganske fint formår at underholde hele vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Dragon_Claw 14 år siden

Folkene i Center for Tobacco Control Research and Education går sku´ i massepsykose, når de opdager filmen her er fuld af kæderygning.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#2 RonnyRinkRonson 14 år siden

Og hvor kan man så købe den henne??? Jeg har prøver at finde den på Blue Ray, men den er ikke til at finde.
Gravatar

#3 lagoni 14 år siden

#2 - den har først fået amerikansk biografpremiere her i januar, så der går nok nogle måneder før den udkommer på Blu-ray.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 RonnyRinkRonson 14 år siden

#3 - Nåå okay. Jeg syntes der stod DVD anmeldelse, men tak for det :)
Gravatar

#5 loki 14 år siden

God anmeldelse, men super ærgeligt med hele den deresens Blade-Bade-I-Blod tilgang.
www.peakoil.dk
Gravatar

#6 Highland Park 14 år siden

Et lille sidespor - i anledning af "Daybreakers" premiere her i Danmark har en af folkene fra konkurrenten kino.dk interviewet Willem Dafoe. Det er lige før, at interviewet handler mere om Lars von Trier end "Daybreakers":
http://www.kino.dk/Nyheder/2010/01/Interview-Willem-Dafoe.aspx skrev:
Kommer vi mon til at se dig i en tredje Lars von Trier film?

Det håber jeg virkelig. Jeg ved han forbereder noget, og jeg håber, der er noget til mig deri, for jeg kan virkelig godt lide ham…

Så er du vist en af de få…

Nej da, der er masser af folk der holder af ham... han er ret fantastisk.

"En af de få"?! Vorherre til hest! Hvor finder de dog den slags amatører henne?

Som om det ikke var nok med alle de kedsommelige, intetsigende skabelonspørgsmål, hvor hun beder ham sammenligne Triers film og metoder med Spierig-brødrenes. Jeg tager hatten af for Dafoes tålmodighed og gode svar.

Mht. filmen er jeg spændt på at høre andre brugeres mening om den, da jeg endnu ikke helt ved, om jeg vil se den i biografen. Men jeg trænger efterhånden til at se en god vampyrfilm på det store lærred.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 wimmie 14 år siden

Highland Park (6) skrev:
Men jeg trænger efterhånden til at se en god vampyrfilm på det store lærred.


Årh hold da op...du har da haft rig mulighed for både at se Twillight og New Moon på det store lærred ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 Dragon_Claw 14 år siden

wimmie (7) skrev:
Årh hold da op...du har da haft rig mulighed for både at se Twillight og New Moon på det store lærred ;)


Ha ha!
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#9 Highland Park 14 år siden

#7: Hvor flabet! :D

Jeg tror nu ikke, at de ville tilfredsstille mit behov. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 NightHawk 14 år siden

# 6 -

Der har da både været "30 Days of Night" og "Lad Den Rette Komme Ind". De er da forholdsvis nye film. :)

# 7 -

Hehe, nice. ;)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: