Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 838

Bedste Sergio Leone-film?

• Den gode, den onde og den grusomme
    47%
  • Jeg kender ikke hans film
    22%
  • Once Upon a Time in the West
    20%
  • Once Upon a Time in America
    6%
  • En nævefuld dollars
    3%
  • Hævn for dollars
    1%
  • A Fistful of Dynamite
    0%
  • Anden film
    0%

De fem benspænd

"De fem benspænd" er en Triersk kærlighedserklæring til Leth og en Zentropask tillidserklæring til Trier. Det er modigt at udsende den som biograffilm, for i sidste ende er filmen ikke andet end en kunstnerisk duel mellem to personligheder i dogme-agtige billeder og appellerer dermed ikke særlig bredt. Der er lagt klar vægt på processen - altså Triers metode og Leths overvejelser - mens resultatet af Leths anstrengelser, de små film, ikke diskuteres i den grad man kunne have ønsket. Det er synd. Alligevel er filmen et ganske interessant eksperiment først og fremmest pga. dens legesyge og tilfældige facon, som samtidig også rummer dybere filosofiske overvejelser og ikke mindst et fascinerende indblik i to kunstneres arbejdsmåde. Hvis man interesserer sig for film som andet end amerikansk mainstream og kan holde Triers til tider prætentiøse attitude ud, så er "De fem benspænd" en anderledes og original dokumentarfilm om kunsten at lave film.

Læs hele anmeldelsen

18. nov. 2003 14:47

Glæder mig til at se den :)

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

18. nov. 2003 19:11

cko

Nu ved jeg lidt bedre hvad jeg skal forvente af denne titel jeg har hørt nævnt flere gange... og glæder mig egentlig.

........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"

18. nov. 2003 23:36

Det lyder jo ganske enkelt forfærdeligt.

Jeg har nu Permanent Opholdstilladelse til Canada!

19. nov. 2003 09:26

Jeg tror, at enten så elsker man den ellers så hader man den!

__________________ www.hpsolutions.dk

19. nov. 2003 11:45

Har set den og var positivt overrasket. Den er helt sikkert et kig værd.

You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

20. nov. 2003 00:04

Så lige anmeldelsen i Bogart og kunne med det samme genkende stilen i Leth's tegnefilm... Det er jo den geniale Bob Sabiston (ok, kendte ikke hans navn, fandt det på imdb), men ihvertfald gutten som lavede animationen til Waking life!

Bloody typical, they've gone back to metric without telling us.

20. nov. 2003 01:04

Bogart? ;)

"We should respect differing opinions up to certain point, and then it's time for the wise to blow the whistle." - Roger Ebert

20. nov. 2003 10:09

sorry... Filmland self. Jeg er meget langsom :)

Bloody typical, they've gone back to metric without telling us.

20. nov. 2003 11:18

Bohooo.. jeg vil oss ha Ole M. tilbage!

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

20. nov. 2003 14:59

Glæder mig rigtig meget til at se den...

Tror den filmiske duel mellem Leth og Trier bliver meget underholdende... og nok også visuel flot..

Hvert fald interessant...

for cryin' out loud......

20. nov. 2003 15:38

Der er ikke så meget filmisk duel idet at Von Trier ikke laver nogen film, kun Leth. Trier sætter benspændene op og det er ret underholdene.

You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

27. nov. 2003 13:05

Så den her igår....

Fed film. En rigtig sjov og underholdende film

*SPOILER*

Det er fedt at se hvordan Leth gang på gang vinder over Triers benspænd og får det optimale ud af situationen.

for cryin' out loud......

30. jul. 2005 12:11

To geniales "samarbejde" bliver til en genial film...

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger

Denne side supporterer ikke længere IE 6.

Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.
Internet Explorer 6.x er en uddateret browser, fuld af sikkerhedshuller, der ikke overholder webstandarder, som er nødvendig for at se denne side.
Du kan finde en ny browser på nedenstående links:

Hvis det ikke er muligt for dig at downloade og bruge en af ovenstående browsere kan du stadig benytte Filmz, blot med begrænset funktionalitet.

Venlig hilsen
Filmz

Luk