Kristen Scott Thomas bærer undseeligt og faktisk ydmygt rollen som den søgende Julia. Der er langt fra den glamourøse Katharine i “Den engelske patient” til den nydelige, men lidt musede Julia. Men Scott Thomas mestrer alle ender af spektret. Ud over Kristin Scott Thomas’ dragende portræt af Julia fungerer “De kaldte hende Sarah” ikke mindst takket være den unge Mélusine Mayance som titlens Sarah. Mayance, der debuterede i Francois Ozons fabel “Ricky”, har et ansigt og et sæt så gennemborende øjne, at man ikke sådan lige ryster billedet af hende af sig. Hendes præstation er manisk og udført med en sjælden tæft for skuespilfaget.

I “De kaldte hende Sarah” er intet bare sort eller hvidt. Mellemnuancerne er konstant på spil, også i Julias utrættelige jagt på Sarahs hemmelighed. Journalisten i hende søger sandheden instinktivt, men er det altid klogt at gøre? Sandhed har altid konsekvenser, og det er ikke sikkert, at dem, der konfronteres med sandheden, er klar til disse konsekvenser. En pointe, Pacquet-Brenner sobert og vedkommende arbejder sig frem imod.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Endnu en fransk film med Kristen Scott Thomas, jeg gerne vil se! Har kun set I've Loved You For So Long, men Tell No One og Leaving vil jeg også rigtig gerne have købt.

Og endnu en god anmeldelse fra dig :) et godt plus til filmz :)
Gravatar

#2 Skeloboy 13 år siden

Så fik jeg bestilt Tell No One...:)
Gravatar

#3 Highland Park 13 år siden

#2: Skriv lige når du får afbestilt den. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 Skeloboy 13 år siden

#3 - hehe, har jeg ikke gjort :)
Gravatar

#5 Twister 13 år siden

Fin anmeldelse :) Jeg skal se filmen på onsdag i metropol!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6 Bruce 13 år siden

Ja meget fin anmeldelse, som har givet mig lyst til at få set filmen!

#2 Rigtig god fransk thriller!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7 Twister 13 år siden

Så fik jeg set filmen. Jeg fandt den ganske god. Filmens første halvdel hvor der er fokus på Sarah's unge år er for mig at se klart den bedste del af filmen. Det er i denne første halvdel at dramaet når sit højdepunkt rent emotionelt. 2. halvdel er noget langsommere og underspillet, hvilket også fungerer udmærket takket være stærke skuespilpræstationer. All in all et rigtigt velfungerende historisk drama, hvor skuespillet er det mest nævneværdige plus takket være nogle stærke præstationer fra de forskellige roller, store som små.

Det giver 4/6 i min bog(fire store stjerner vel at mærke) svarende til 7/10
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#8 Nicki52 13 år siden

Skal vente til den 14. april hvor den kommer til Odense. 15 dage.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: