“Dead Man’s Shoes” er en opslugende og original britisk hyldest til klassiske selvtægtfortællinger som “Taxi Driver” og “Straw Dogs” – den er desværre ikke helstøbt nok til at kunne måle sig med sine inspirationskilder, men mage til dristig og overraskende underholdning skal man lede længe efter disse dage. Uheldigvis ser filmen ikke synderlig godt ud på dvd, og lydsporet er heller ikke noget at råbe hurra for. Udover en enkelt musikvideo er der ikke noget ekstramateriale, så det er desværre svært at anbefale denne udgivelse af en ellers så interessant film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 16 år siden

Forvirret??? Ikke interesant film men aligevil 5 stjerner?
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Hvor står der, at den ikke er interessant?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-gofferoffer 16 år siden

Det her er en fantastisk, lille perle, og den er blandt mine yndlingsfilm. Considine leverer en fremragende præstation, og ja, alt ved denne film er bare smuk.

5½ / 6
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#4 blahblah 16 år siden

Synes også det er lidt underligt at give filmen 5/6, og så DvDen 3/6. Det er vel hovedsageligt filmen man køber en DvD for.
Med 5/6 er det vel en af de bedste film i år, og en rigtig, rigtig god film i det hele taget.
Gravatar

#5 rammy 16 år siden

#4 - enig, jeg syntes også det er en underlig rateing...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

Jeg svingede også selv mellem 3 og 4, men eftersom kvaliteten af billedet og lyden er så middelmådig, og da der simpelthen er stort set intet ekstramateriale overhovedet, er det dermed også en klart middelmådig (3) udgivelse efter min mening, der ikke retfærdiggører et 200-kroners prisskilt - som sagt er det jo en dvd-udgivelse der anmeldes her, hvor alt vejer ind.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: