Selv om denne franske french connection deler emnefelt med Friedkins klassiker fra 1971, så er det to vidt forskellige film. Ikke at den ene er meget bedre end den anden, men hvor Friedkin mestrede det urolige, jazzede tempo i New Yorks efterårs-afkroge, så er denne nye forbindelse til de franske narkogangstere markant mere tung og rolig. Her er kameraet ikke håndholdt, men elegant svævende i jagten på to hitmen på en motorcykel i en læderlækker film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 steadi07 8 år siden

Jeg ved ikke om det er "indie"-fremgangen, som har gjort det, men jeg er begejstret over, at Danmark er begyndt at få flere og flere europæiske film til landet.

Især når man indser, at de ofte er mere interessante end hvad vi henter fra USA :)

Jeg har fået set "Den Franske Forbindelse" senest i næste uge, om jeg så kan finde en med-gænger eller ej.
Gravatar

#2 KasperBS 8 år siden

Er også begyndt at se mange flere film der ikke er amerianske, det er som om de amerianske kører efter den samme opskrift med mange af deres film, masser af cgi og samme skuespillere. Denne skal helt sikkert ses

Skriv ny kommentar: