De overbevisende momenter er der ikke mange af i den overordnede handling, der handler om kærligheden mellem Gustav og Maria, men også handler om sidstnævntes svigtende far og i bredere forstand skal ses som regulær kriminalunderholdning. Underholdende bliver det imidlertid aldrig. Klicheerne og flosklerne står nærmest i kø for at komme til. Handlingens situationer er nemlig tykt overspillede og ligner regulært genbrug af elementer, der er set mange gange før.

Selv en Tuva Novotny, der tidligere har vist prøvelser på sit store talent, virker i “Den sorte madonna” både handlingslammet og helt blottet for karisma. Højt at flyve, dybt at falde. Det må i hvert fald også gælde Lasse Spang Olsen, der, trods sine evner som stuntmand, denne gang skraber bunden. “Den sorte madonna” er regulært tidsspilde og ikke engang værdig som søndagsunderholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 lagoni 17 år siden

#19 - bare rolig, ser ud til Den Sorte Madonna selv bliver skubbet væk fra den store sal her i weekenden, så fortvivl ikke.

At det så er for Norbit, er egentlig ret trist...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#22 gi-jones 17 år siden

Jeg så til gengæld i Kbh. at de kører Pans Labyrinth i Imperial. Det er da en ganske stor indrømmelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#23 Riqon 17 år siden

Det er godt af og til at se en film få smæk. Og da jeg ingen forventninger havde til denne, så gør det slet ikke noget.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#24 filmz-Ekrabbe 17 år siden

Spekulerede et øjeblik på, om jeg havde set samme film som anmelderen.. Klart den mest underholdende danske film jeg har set længe
Gravatar

#25 filmz-kk84 17 år siden

Tuva Novotny trækker den op med hendes smukke udseende og gode skuespil, men ellers en ret tynd historie.. Hverken god eller dårlig, men havde nu forventet mere af filmen..
Gravatar

#26 macel 17 år siden

Anders w Bertelsen,han er bare fed,og Ole Thestrup, han har bare den humor,jeg kunne også lide ham i Blinkende Lygter, han kan bare det, de sjove kommentarer.Og så er det også godt der kommer gang i de danske film.
Gravatar

#27 filmz-gentlemanfinn 17 år siden

Skræmmende dårlig film, tør slet ikke tænke på hvem der mon finder den slags sjovt.
Gravatar

#28 filmz-Bartman 17 år siden

#27 Nej vi ka jo ik alle ha ligeså god humor som du mener du har
Gravatar

#29 Petrescu 16 år siden

Så fik jeg set filmen i påsken.

Det er formentligt den værste danske film jeg nogensinde har brugt tid på: Skuespillet, historien og karakterne er dybt håbløse og dialogen kan få Klovn til at virke sofistikeret.

Jeg prøvede at give den 0 stjerner, men uden held.
Gravatar

#30 Åkepool 16 år siden

Jeg har også først lige fået set den og det kunne jeg sgu godt ha' undværet. Mage til skodfilm skal man godt nok lede længe efter (det skulle jeg så egentlig ikke, for jeg så "Kollegiet" dagen før). Tuva Novotny er da meget sød, men hold kæft hvor er det irriterende, at høre hende bande og svovle de mest latterlige gloser på dansk.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: