De overbevisende momenter er der ikke mange af i den overordnede handling, der handler om kærligheden mellem Gustav og Maria, men også handler om sidstnævntes svigtende far og i bredere forstand skal ses som regulær kriminalunderholdning. Underholdende bliver det imidlertid aldrig. Klicheerne og flosklerne står nærmest i kø for at komme til. Handlingens situationer er nemlig tykt overspillede og ligner regulært genbrug af elementer, der er set mange gange før.

Selv en Tuva Novotny, der tidligere har vist prøvelser på sit store talent, virker i “Den sorte madonna” både handlingslammet og helt blottet for karisma. Højt at flyve, dybt at falde. Det må i hvert fald også gælde Lasse Spang Olsen, der, trods sine evner som stuntmand, denne gang skraber bunden. “Den sorte madonna” er regulært tidsspilde og ikke engang værdig som søndagsunderholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lethal Injection 17 år siden

Hold da helt op... det vist ikke en film jeg ska se, i den nærmeste fremtid.
Bortset fra hvis det er gratis
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#2 Slettet Bruger [805522213] 17 år siden

Ouch! :-)

Jeg så den på forpremiere i går og fandt den ikke helt så skidt som anmelderen - den har bestemt sine morsomme øjeblikke. Handlingen er dog meget problematisk, da det simpelthen ikke ser ud til at manuskriptforfatteren kan finde ud af, hvor han vil hen med sin historie. Dette samt halvlamme replikker og et par gedigne fejl-castings (Ole Thestrup bliver alt for karikeret i sit skuespil, og Birthe Neumann passer slet ikke ind i sin rolle) lider filmen i den grad under.

Jeg vil strække mig til at give den 2-2½/6 for de dele af filmen, der rent faktisk fungerer nogenlunde.
Gravatar

#3 filmz-wicket 17 år siden

Jeg var godt underholdt. Er enig i det meste Henrik Palle sagde i Go'morgen Danmark. Jeg var meget begejstret for Morten Grunwald, Ole Thestrup og Nicolas Bro, men Tuva Novotny og Anders W. Berthelsen var også gode. Den har helt sikkert sine problemer og nogle plothuller. Men synes underholdnings værdien opvejer det nok til 4/6
I feel like I'm Han Solo, and you're Chewie, and she's Ben Kenobi, and we're in that fucked-up bar!
Gravatar

#4 filmz-inside 17 år siden

Har lige set den, og nej den er langt fra et mesterværk, og actionscenerne er da heller ikke udført på samme højde som andre danske film. Men alligevel synes jeg det er en yderst underholdende, og værd at se hvis man vil se en sjov humoristisk dansk film :D
Gravatar

#5 filmz-Bartman 17 år siden

Hvad man.. fatter ik lige anmelderen.. Oki det var ik noget mesterværk, men jeg var sku godt underholdt.. og så var der dine paraleller til Olsenbanden, og så vidt jeg ku høre i Go' Morgen Danmark så var det ik helt tilfældigt for det er åbenbart en af de to der har fået iden til hele filmen..
Hvis jeg sku ha givet den stjerner her havde den nok fået 3 istedet for 1.. det er sku en sjov nok film med en masse action og sjove repliker.. f.eks. syns jeg at Tuva's forsøg på at bande var pænt griner!!
Gravatar

#6 filmz-Kadann 17 år siden

Det er jo hvad man kunne forvente af Spang Olsen - har man ikke en god historie eller er i stand til at instruere sine skuespillere ordenligt, så er det bedst at skjule det bag eksplosioner og dårlige stunts, altså business as usual.

#5 -

Hvad er der at forstå? Anmelderen mener heller ikke at det var et mesterværk, men modsat dig, var han ikke underholdt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#7 Yoda 17 år siden

Spang Olsen er talentløs grænsende til det gudsjammerligt pinlige, og filmen er i mine øjne end ikke den ene stjerne værd, anmelderen har givet den. Det er fornuftsstridigt, at manden endnu har mulighed for at instruere - han burde bandlyses!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 Zabriskie 17 år siden

#7

Så længe folk går i biografen, så længe instruerer Lasse Spang Olsen.
Derudover synes jeg faktisk "I kina spiser de hunde" er vældig sjov
Le temps détruit tout
Gravatar

#9 Yoda 17 år siden

#8

Ja, desværre!

Og ja, "I Kina Spiser de Hunde" er da den bedste af Spang Olsens film, hvilket ikke siger så meget, da de øvrige af instruktørens film jo så også stinker langt ind i himlen.

Især makværkerne "Inkasso", "Gamle Mænd i Nye Biler" og "Den Gode Strømer" er sørgelige undskyldninger for filmmediet.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 filmz-niev 17 år siden

Igen en 2talt skod anmedelse... Max griner film der kun skal se for underholdningens skyld

Skriv ny kommentar: