Når “Den store Gatsby” er slut, og man tænker tilbage på den, virker det nærmest uundgåeligt, at filmen måtte tabe lidt af sin glans i de sidste 40 minutter. Dertil var karaktererne bare ikke stærke nok, og historien blev ikke fortalt med nok autoritet, nu hvor dens personer ikke alene kunne bære troværdigheden. Men undervejs i filmen føler man ikke det skuffende klimaks komme. Dertil er man alt for travlt optaget med at falde i svime over den flotte, flotte film og dens stilistisk gennemførte univers. Man er forgabt i historien og grubler over (hvis ikke man har læst bogen), hvilke retninger den dog kan gå i. Og man betages af Gatsbys karakter, der i sig selv er fængslende og spændende, men først og fremmest bare er så overlegent og overdrevet velspillet, at man kan kun gisne om, hvor mange magiske præstationer, Leonardo DiCaprio mon endnu har i sig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 10 år siden

Fedt! Største grunden til at jeg skal se "The Great Gatsby" er lige netop på grund af Leonardo DiCaprio.
Gravatar

#2 The Vossen 10 år siden

Men er filmen det værd at se den i 3D for? Eller er det kun nogle steder i filmen hvor det virker helt optimalt?
Gravatar

#3 Tarantrier 10 år siden

Jeg synes klart, at det var en af de helt store 3D-oplevelser, så det vil jeg klart anbefale :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#4 The Vossen 10 år siden

Tak.
Gravatar

#5 bjarke 10 år siden

Jeg er ikke helt så begejstret som Andreas - men ja, DiCaprio er forrygende og det bedste ved filmen - altså, sammen med Luhrmanns visuelle tryllerier. Jeg synes dog både Maguire og Mulligan forbliver vage karakterer og så går filmen for mig også død flere gange. Jeg lander selv på 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 Highland Park 10 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Pécuchet 10 år siden

Først Shakespeare som sæbeopera og nu Fitzgerald som glitrende 3D-onani? Nej tak!
Der burde have været Roser.
Gravatar

#8 Geekalot 10 år siden

Rigtig go film :)

Skriv ny kommentar: