Den første “The Descent” hungrede ikke ligefrem efter en fortsættelse, men vi har altså fået én alligevel, og den kunne have været bedre, men også langt, langt værre. Toeren har sine øjeblikke, men den er hverken lige så uhyggelig, velproduceret eller opfindsom som etteren. Nysgerrige fans bør dog opstøve filmen på Blu-ray. Transferet er fremragende, lydsporet er endnu bedre, og ekstramaterialet er heller ikke værst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chronaden 13 år siden

Én af de få gange jeg er 100% enig med en filmz.dk anmeldelse :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#2 JannikAnd 13 år siden

Til The Insider (markeret med spoiler, Justin Case):

Hvordan retfærdiggøres det, at Juno er i live? Hvis jeg husker korrekt blev hun efterladt som en kandiseret skinke til ædedolkenes klub!?
Gravatar

#3 buddinge 13 år siden

Kanon anmeldelse..spot on! Og der må komme en 3er med den slutning.
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#4 rammy 13 år siden

Spot on? 3/6 stjerner? Det er da en helt igennem rædselsfuld film og er slet ikke i nærheden af den første. Forfærdelig dum, forudsigelig, kedelig og elendigt skuespil.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#5 misuma 13 år siden

Mit største problem med to'eren, er de små ændringerne i monsterne. Jeg fandt dem lettere komiske og det ødelægger ligesom filmen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 The Insider 13 år siden

#2,
hehe, det er helt afgjort lidt af et stretch, at hun stadigvæk er i live (Mendoza selv var også overrasket), men man kan selvfølgelig sige, at man aldrig så hende dø i etteren, men at hun "bare" blev overladt med et smadret ben til de adskillige monstre... i toeren har hun jo så tilpasset sig sine omgivelser og monstrenes bevægelser på en måde, der har sikret hendes overlevelse. Som sagt, a bit of a stretch, men jeg var bare så glad for at se hende igen, at jeg slugte hendes tilbagevenden råt :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 JannikAnd 13 år siden

#6 - Ha! Det lyder rather retarded, omend jeg var glad for hende i den første :)
Gravatar

#8 The Insider 13 år siden

Ich auch! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 13 år siden

Så har jeg også set den, og synes umiddelbart at den står til 2/6. Den har da nogle fine øjeblikke, men den kører alt for meget på rutinen, klicheerne og stjæler alt hvad den kan fra den første film. Desuden er filmen jo egentlig en lang gentagelse af den første, og der kommer ikke noget egentligt nyt på bordet. Jeg havde hellere set, at man havde lavet en mere selvstændig film, der måske ikke forklarer væsenerne for meget, men i hvert fald hiver fat i et eller andet friskt.

Desuden studsede jeg over den her:

Hovedpersonen fra den første overlever, og bliver fundet af en fyr, der får hende på hospitalet. I slutningen slår selvsamme fyr en pige i hovedet med en spade, fordi han åbenbart fodrer væsenerne, ikke vil have at hulen bliver offentlig eller whatever. Hvorfor gjorde han ikke det samme med hovedpersonen fra den første film?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: