“Det femte element” er i sin afpudsede form et herligt gensyn med en af 90’ernes fremtrædende film. I forhold til sidenhen tilkommende inden for sin genre er tiden efterhånden løbet fra Luc Bessons fremtidsfabel, men de kerneværdier, der bærer filmen frem, visner til gengæld aldrig. Og så er det indbydende at opleve de alt taget i betragtning vellykkede lyd- og billedforhold.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 14 år siden

#10 Napoleon Dynamite er en af de komedier hvor jeg bare sidder og venter på der skal ske noget sjovt 1/6 til Napoleon Dynamite
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 The Insider 14 år siden

Dansescenen i Napoleon Dynamite = 7 ud af 6 stjerner.
War. War never changes.
Gravatar

#13 Kruse 14 år siden

The Insider (12) skrev:
Dansescenen i Napoleon Dynamite = 7 ud af 600 stjerner.


Fixed :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 The Insider 14 år siden

hehe :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 elwood 14 år siden

Billede 1
Argg jeg har fået ribena i øjne, damm det svi'er!


Billede 2
Mr. Action Hero and... Jar Jar Binks without makeup

Billede 3
Politiet øver sig på deres årlige fremføring af Nøddeknækkeren

Okay guys from the top, and a one and a two and a...


Billede 4
PWSA's wife is quite a mouthfull

Billede 5
2 sec's efter at Chris Tucker har forslået at ham og Bruce sku gå sammen om en Rush Hour 4
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 wimmie 14 år siden

#15

Sjovt nok præcis sådan jeg opfattede filmen ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#17 Movie Daddy 13 år siden

Er der nogle som kan fortælle mig om denne her danske udgivelse er den Nye Remastered udgave????
Gider ikke tages i røven af de fucking danske selvskaber, som ved at der er fejl men alligevel udgiver den, og så for os til at dubble dip senere.

Så skal jeg købe den i Fona eller på Axelmusic.com uden dk tekster ???????
Gravatar

#18 enfilmnørd 13 år siden

Elsker den film.
Bestemt ikke perfekt, men den har bestemt mange gode øjeblikke, og en rigtig god mængde aktion.

God underholdning, og klassisk popcornsfilm
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#19 rubkick 13 år siden

Jeg har anmeldt den tyske blu-ray her.

Den har i hvert fald alt det bonusmateriale, man kan ønske sig (over 4 timer plus kommentarspor)! Der er engelsk lyd, og man kan vælge frit mellem engelske eller tyske undertekster (eller ingen). Billedet svarer så vidt jeg kan se til den remasterede amerikanske udgave (jeg har taget en del screenshots i 1920x1080 til sammenligning - dog kun jpg opløsning).

#17 Jeg ved ikke, om den danske bd har remastered billedkvalitet, men mon ikke den har det? Jeg ville selvfølgelig også gerne vide med sikkerhed, så hvis nogen ved det, så sig frem...
Gravatar

#20 rubkick 13 år siden

Nu har jeg også bragt billed-sammenligninger mellem den danske og den tyske blu-ray nederst på siden her.

Der er ganske store forskelle, idet den danske synes "renere" og mere kornfri, men samtidig også meget lysere (alt for lys efter min mening). Hudtoner - er nok bedre på den danske.

Skriv ny kommentar: