Hvis filmen i sig selv er en fornøjelig affære, så skæmmes oplevelsen dog af, at den danske distributør tilsyneladende har besluttet at vise filmen på dvd i biograferne, hvilket gør den til en noget sølle biografoplevelse pga. den forringede billedkvalitet. Det er synd og skam, når nu ellers filmen er så glimrende.

Ikke desto mindre er “Det regner altid i Provence” en fin opleveslse, hvor de forskellige personers livssyn udfordres, og de gradvis viser sig ligesom vejret, at være nogle uperfekte størrelser, men hvor man alligevel – eller måske netop derfor – kommer til at holde af dem. Ingen sætter trods alt pris på solen, hvis det ikke regner lidt indimellem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zabriskie 14 år siden

DVD?
Le temps détruit tout
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Biografen
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 Zabriskie 14 år siden

ja, DVD i biografen? Absurd! Menigsløst!
Le temps détruit tout
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

Den er i biffen, men ike på dvd endnu.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 Zabriskie 14 år siden

I got it, meningsløsheden er stadig slående. DVD? I Biografen?

Nej, jeg forstår det stadig ikke
Le temps détruit tout
Gravatar

#6 Bony 14 år siden

lolmanden (5) skrev:
I got it, meningsløsheden er stadig slående. DVD? I Biografen?

Nej, jeg forstår det stadig ikke


Jeg har på fornemmelsen, at det er Nicki52 der ikke helt forstår det. ;)

Men ja, det virker ret absurd. Faktisk troede jeg slet ikke, at de bare måtte vise dem sådan..? Hvad blev der af de analoge filmruller eller den digitale filmboks? Så håber jeg da lidt, at de enten har en god scaler eller bruger en DVDO Edge, for ellers bliver det nok temmelig grumt at se på, når nu lærredet er så stort. Hahaha.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: