Indtil filmen tager lidt af en drejning og nedprioriterer de fængende, fantasifulde elementer, er “The Devil’s Backbone” et næsten ufejlbarligt eksempel på, hvordan en uhyre effektiv og trykkende atmosfære kan skabes selv uden et enormt millionbudget. Det er også derfor, man bliver utålmodig og irriteret, når filmen pludselig og uden ordentlig grund hænger spøgelseshistorien til tørre. Man begynder næsten at frygte, at del Toro fuldstændig har glemte Santi. Først hen mod slutningen begynder filmmagerne at få orden på sagerne igen, og den allersidste del af filmen er forholdsvis tilfredsstillende. Men skaden er allerede sket, og hvad der kunne have været en formidabel gyser helt på højde med den mesterlige “Pans labyrint” ender i stedet som en ret forglemmelig brøler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Outbound Sith 16 år siden

Syret. De sendte den på TV2 Zulu så sent som i sidste uge. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

En meget stemningsfuld og vellykket film i horror genren. Gode skuespilpræstationer af alle, en fabelagtig fotografering og ikke mindst et uhøre vellykket surroundlydspor, som virkelig opbygger uhyggen, uden at overdrive. En film som deler atmosfære med Pans Labyrinth og efter denne og Hellboy er den mest komplette og vellykkede fra hans hånd.

Film: 7.8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Highland Park 16 år siden

Må i høj grad erklære mig meget enig med anmelderen (pånær hvad angår "Pans labyrinth" - en ligegyldig, ujævn og uvedkommende vrøvlehistorie, der overhovedet ikke formåede at engagere mig følelsesmæssigt). Denne film er ganske enkelt ufatteligt ujævn og dårligt fortalt. Jeg kedede mig bravt undervejs. Eneste interessante aspekt var den ueksploderede bombe på midten af gårdspladsen. Ligesom "Pans labyrint" er der tale om en teknisk veludført film, der dog lider gevaldigt under mangel på sjæl, helstøbt dramaturgi og atmosfære samt følelsesmæssigt engagement. Bundkarakter herfra.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 filmz-sjqlund 16 år siden

Den blev sendt på Zulu her den anden dag. En af de bedste film jeg har set for nyligt.
Gravatar

#5 filmz-clark 16 år siden

Så den også på Zulu. Var ik alt for vild med Pans Labyrinth, og dette er absolut ikke meget bedre. Highland Park siger det hele.

1,5/6 herfra

Gravatar

#6 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Pan's Labyrint er nok den bedste film i 5 år. Den her film var formentlig den lektie Toro skulle lære for at lave Pan's Labyrint, men for sig selv virker den ikke helt efter min mening...

Skriv ny kommentar: