Den 4. sæson af “Dexter” er en klar forbedring i forhold til føljetonens foregående og mindre helstøbte 3. årgang. John Lithgow leverer en fuldkommen fantastisk, Emmy- og Golden Globe-belønnet præstation som Dexters mest mindeværdige modstander hidtil: Den psykotiske seriemorder Trinity. Seriens bifigurer er stadigvæk ikke synderligt interessante, men alene samspillet mellem Lithgow og hovedrolleindehaveren Michael C. Hall gør sæsonen til en udsøgt fornøjelse. Hvis man allerede har erhvervet seriens tre tidligere årgange, er der naturligvis ingen god grund til at lade denne blive på butikshylden, især ikke når nu både udgivelsens billed- og lydkvalitet er så glimrende, og ekstramaterialet er hæderligt.

Læs også Filmz’ EKSKLUSIVE interview med Michael C. Hall.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 LukasAgerskov 12 år siden

Alt i alt en rigtig god anmeldelse efter min mening. jeg er enig i stort set alt Johan fortæller om denne udgivelse.

En af de stærkeste sæsoner overhovedet.

MVH

LukasBA
Gravatar

#2 Collateral 12 år siden

Nu er jeg nok en fanboy, men jeg kan slet ikke se minusserne ved bikaraktererne, og savner bestemt ikke Doakes. Fandt ham en smule fortegnet, særligt i første sæson. Granted blev det bedre i anden runde, men det var også nødvendigt. Fin anmeldelse dog! Og er pt. i fuld gang med at gense serien sammen med kæresten, som er ligeså fascineret som jeg atter engang er.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 misuma 12 år siden

Sæson 4 står for mig som en af de bedste...ærgerligt at serien mister pusten i sæson 5.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4 HonoDelLoce 12 år siden

#2

Jeg er ganske enig. Selvom jeg nærmest begyndte at kunne LIDE Doakes mod slutningen af sæson 2, så savner jeg ham på ingen måde.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Zombi 12 år siden

Well I miss Doakes!

Grundet den ekstrem positive kritik af fjerde sæson, havde jeg måske skruet forventningerne urimeligt højt op, men jeg blev sgu ikke lige frem blæst omkuld. Jeg kan ikke se hvorfor den skulle være så meget bedre end den lidt kritiserede tredje sæson, som faktisk var ganske habil ikke mindst takket være en yderst velspillende Jimmy Smits.

Derudover ødelagde en ret stor klaphat også et kæmpe plottwist, så det mistede ærlig talt lidt af sit punch. Men selv uden at have vidst det tror jeg ikke det ville have ændret resten af mit syn på sæsonen. Det er stadig en ganske fin sæson, men serien kører altså en smule i den samme rille og det står mere og mere klart for mig hvor meget Michael C. Hall faktisk bærer serien, ja nærmest egenhændigt.

Det kom vist til at lyde lidt mere negativt end jeg havde regnet med, jeg synes trods alt stadig at det er en spændende/fascinerende serie.

John Lithgow gjorde det skam også godt, men taget alt den positive kritik in mente synes jeg ikke helt han kunne leve op til det. Forventninger er noget værre bras til tider. ;)
Lithgows karakter blev først rigtig spændende lidt over halvvejs inde i sæsonen og gjorde derfor ikke ligeså stort et indtryk på mig, som f.eks. Jimmy Smits præstation som Miguel Prado i tredje sæson.

Miguel Prado er stadig seriens bedste gæste karakter, tæt forfulgt af Agent Frank Lundy.

Med henhold til Doakes, så kan det godt være at han var en smule karikeret, men det var det jeg godt kunne lide ved ham. Doakes gav serien noget kant og gav Dexter noget modspil og jeg fandt ham også bare pisseunderholdende. Doakes var nok ikke den mest nuancerede biperson, men han var fandme den sjoveste.



Hvordan kan man ikke holde af dette glade individ?
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 12 år siden

Den næstbedste sæson af dem alle! Den første står stadig som den stærkeste i mine øjne. Nu har jeg ikke set sjette sæson endnu, men den femte var godt nok ikke særlig stærk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Zombi 12 år siden

Lord Beef Jerky (6) skrev:
Den første står stadig som den stærkeste i mine øjne.


Det er jeg tilgengæld helt enig i. Første sæson er suveræn og noget nær perfekt. Selv ved andet syn blev jeg ligeså opslugt som ved første syn. Dexter indeholder måske også en af de mest fængslende pilot episoder nogensinde.
Gravatar

#8 wimmie 12 år siden

Fantastisk serie og rigtig fed sæson - den 2. bedste efter min mening (den bedste var naturligvis 1. sæson)

Jeg savner heller ikke Doakes; synes hans karakter var alt for overdrevet og han begyndte at irritere mig meget.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 Riqon 12 år siden

John Lithgow leverer en fuldkommen fantastisk, Emmy- og Golden Globe-belønnet præstation som Dexters mest mindeværdige modstander hidtil: Den psykotiske seriemorder Trinity.


Psykotisk? Eller menes der "psykopatisk"?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 12 år siden

#9 Hvorfor kan ordet "psykotisk" nu ikke bruges?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: