Gravatar

#1 elwood 16 år siden

Alan Rickman er emminent i Rollen som Hans Gruber, ikke nok med han kan spille fuldstændig ond, han kan også ændrer personlighed, så selv McClane
Hopper på det, i scenen hvor McClane finder "Hans" Ved sprængstoffet under taget, og er lige ved at blive afsløret

Så skifter han karakter til at være offret, og den samtale Gruber og McClane så har bagefter, hvor McClane ikke ved at det er Hovedskurken han lige har fundet er nervepirrene, og på en måde også lidt klam.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 filmz-Kadann 16 år siden

#1 -

Enig, hail to the Rickman!
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

Tja, hvad er der at sige? Action FILMEN!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Malte006 16 år siden

"Og hvis man gransker folkekære lister over gode film, såsom det amerikanske filmakademis Top 100 eller IMDb's Top 250, finder man ikke "Die Hard" blandt topscorerne."

Pt. ligger filmen altså #141 i IMDb's Top 250, hvilket må siges at være en flot placering..
Gravatar

#5 The Insider 16 år siden

Ja, men er det blandt topscorene på listen? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-Is 16 år siden

Jeg Synes at det er den bedste af de 4 Die Hard film.. Det hele er så godt lavet, og man nyder at se Bruce Willis, for han spiller så godt.. Der er også en masse gode replikker, og det gør, at filmen bliver rigtig underholdende.. Det er en film man kan se mange gange, og man bliver aldrig træt af den..
5/6
Gravatar

#7 Malte006 16 år siden

"Ja, men er det blandt topscorene på listen? :-)"

I forhold til alle de film den ligger foran, er pladsen stadig fornem!
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

Jada, det er imponerende, at den er på listen. Men pointen med udtalelsen var, at den ikke befinder sig blandt topscorene på de nævnte lister. Den er jo tættere på at være helt ude af listen end at ligge nummer 1, og jeg vil snarere betegne de øverste 50 stk. for at være såkaldte "topscorere", selvom det naturligvis er en fornem placering, som du pointerer (også selvom jeg har mistet mere eller mindre al tiltro til den for nylig). Jeg siger det jo heller ikke for at "disse" filmen - som du kan se, er jeg ret glad for den også :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 80eren 16 år siden

"Die Hard" er et moderne mesterværk og nok i virkeligheden den bedste actionfilm der nogensinde er lavet.

Ikke at den er voldsomt original, men alting går bare op i en højere enhed i den film. Skuespillerne er perfekt castet, actionscenerne er gennemførte og pompøse, musikken passer som hånd i handske, den er flot filmet og mesterligt instrueret af John McTiernan. Man har hele tiden en klaustofobisk følelse af at være alene og forfulgt, hvilket gør filmen nervepirrende og spændende.
Scenerne, hvor McClane kravler rundt i trange ventilationsrør eller dybe elevatorskakter er SÅ fedt lavet og med det rette element af uhygge. Samtidig har filmen humor og medmenneskelighed.

Bruce Willis leverer sit livs bedste præstation som den hårdkogte og uheldige politimand John McClane, der både nakker skurke, men også selv bliver såret og må rende barfodet rundt på et gulv fyldt med glasskår. Alan Rickman er suveræn som den onde og sofistikerede skurk Hans Gruber og hans hold af tyske, amerikanske og asiatiske håndlangere er både morsomme og frygtindgydende på én gang.

Forholdet mellem McClane og hans kone er smukt portrætteret og det spirende venskab mellem McClane og Al Powell, som primært foregår over en walkie-talkie er rørende og underfundigt beskrevet.

"Die Hard" er på sin vis en klassisk actionfilm, men alligevel er den så meget mere end det. Det er den perfekte underholdningsfilm, som rummer alt hvad en god film skal rumme. Den er relativt tidløs og er en film der kan ses igen og igen, netop fordi den er så helstøbt. Jeg har intet negativt at sige om den. Vi er vel alle enige om, at den er et mesterværk og en kæmpe milepæl, som vil underholde folk i generationer fremover.
Gravatar

#10 filmz-miss Jay-Jay 16 år siden

Jeg elsker action... den her slår alt
yippee-ki-yay...

Skriv ny kommentar: