Af samme årsag vil filmen formodentlig næppe appellere til alle, men grunden til at den virker er netop også, fordi den ikke viger tilbage fra at støde. Det er let at forestille sig f.eks. Adam Sandler tage en lignende historie under behandling, men Cohen formår at give det hele den kant, som lignende film så ofte mangler, og den vader uden antydningen af undskyldninger rundt i det ene tabu efter det andet. “Diktatoren” er ganske vist en mere konventionel historie og knap så skarp som “Borat!” og “Brüno”, men den har ikke desto mindre al det bid og vilje til at provokere tilskueren, som så mange andre komedier viger uden om. Dette er en kampvogn, som man hjertens gerne lader sig køre over af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 misuma 11 år siden

Jeg har ikke set nogle af hans film, hans trailers alene får mig til at krumme tæer og ikke på den gode måde.

Men fedt for dem som kan lide hans film Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12 evermind 11 år siden

Jeg synes den her ser så spas ud og kunne godt lide mandens foregående film - så nu lyder det bare ekstra godt! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13 PredatorX 11 år siden

Så den i Cinemaxx for et par timer siden... Og jeg må indrømme at jeg fandt den skrækkelig. Ud af den trillion jokes, der blev fyret af, ramte 5 måske plet. Jeg fandt den akavet og umorsom. 3/10. Måske endda 2/10.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#14 Richard Burton 11 år siden

Den havde jeg heller ikke set komme. Jeg elsker når folk bliver stødt og tabuer er i spil, så den skal skrives bag øret :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15 Nicki52 11 år siden

CHOK! Benway giver The Dictator fem stjerner. Den kan jo regnes ud når han har give Borat og Brüno awka stjerner, og det er en anden instruktør på The Dictator.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#16 Highland Park 11 år siden

Nicki52 (15) skrev:
... og det er en anden instruktør på The Dictator.
Det er skam stadig Larry Charles.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 evermind 11 år siden

Nicki52 (15) skrev:
Den kan jo regnes ud når han har give Borat og Brüno awka stjerner


Awka ja, det er sgu da også rigtigt! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#18 kasperfmn 11 år siden

Mens jeg ikke er helt så skuffet som Predator X, så synes jeg også, at der var langt flere forbiere, end der var sjove tidspunkter. De sjove tidspunkter, hvoraf der var 4 - 5 fuldtræffere, var dog helt utroligt gode, som vi kender dem fra "Borat!" og "Brüno". Resten var så bare en gigantisk skuffelse med triste vitser som
at kalde en kvinde med hår under armene for Hairy Potter. Bada-bum-tschh. SUK!


3/6 herfra.
Gravatar

#19 Lawman. 11 år siden

#15 (Nicky52) - Hvad er problemet med at Benway giver den 5 stjerner? Du har jo ikke set filmen, så måske du burde undlade at udtale dig...
Gravatar

#20 elwood 11 år siden

Pjat, siden, hvornår har det nogensinde stoppet nogen før.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: