Når så historien alligevel ikke rigtigt fungerer, skyldes det bl.a., at filmen er for ivrig efter at smide obstruktioner efter hovedpersonerne. Bjarne og bandet skal både overkomme at være ildesete regnorme, at de ikke er trænede musikere, at den kvindelige forsanger ikke kan synge, at modstanderen bruger beskidte tricks, at bestå mellemledereksamen og at undgå at komme på fiskernes kroge. Det er alt for meget til en film, og historien ender med at bliver overbelæsset og ufokuseret.

Værre er det, at humoren for det meste ikke virker. Det er som om, der er et eller andet galt med timingen, og selv vitser, der burde virke – en fiskekrog i rumpen må da vække til latter – ender med at falde til jorden. Derfor står vi også i sidste ende med en film, der ganske vist har en umiddelbar charme, en positiv energi og iørefaldende sange, men som alligevel bliver en noget flad oplevelse. Nuttede er de, men der er ganske enkelt ikke meget bid i de her orme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 15 år siden

#10, jeg er fresh! Te fordamper vel også ved 100 grader?
War. War never changes.
Gravatar

#12 evermind 15 år siden

#11
Ja, men nu var det kun theen, jeg ville brænde. Den gode, uprætentiøse te uden h drikker vi vel bare? Men kan godt se, at jeg fik formuleret mig lidt misvisende, hehe.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13 Highland Park 15 år siden

Jeg er helt med på det med den bindestreg. Lad os gribe spraydåserne og placere stregen, hvor den hører til!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 The Insider 15 år siden

#12, oh yes, naturligvis! Vi kan bygge et bål ud af alle de misvisende billboards på landets restaurenter og caféer!
War. War never changes.
Gravatar

#15 Ash 15 år siden

Vi var inde at se den med skolen idag, som en del af vores undervisning, og sjældent har jeg da set så dårlig en film. Intet fungerer rigtigt for den.
Historien er MEGET tynd og overbelæsset at problemer som vores hovedpersoner må komme igennem, hvilket gør at problemerne mere eller mindre løser sig selv, fordi der er ikke er tid til at gå i dybden med de enkelte ting.
Humoren er frygtelig og virker genbrugt. Insektet der snakker en dårlig grilldansk er bare ikke sjovt - men tæerkrummende pinligt. De steder hvor der potentielt er noget at komme efter ødelægges så af det tamme stemmeskuespil, der dog undskyldes med det forfærdelig manuskript, eller af den dårlige komiske timing som animatorerne har lagt for dagen (hvilket igen kan undskyldes med manuskriptet).
Som #1 påpeger er der også en ordenlig røvfuld tekniske fejl, der bestemt heller ikke hjælper på helhedsindtrykket.

Denne film virker ikke som om den er færdig, men helt ærligt, så virker det ikke en gang som om, de kom ordenligt i gang!
Gravatar

#16 Michael Andersen 15 år siden

Jeg talte kort med en af folkene bag filmen fornyeligt og spurgte om de, i de her Vild med Talentløs-tider, ikke skulle have lavet en film om en døgnflue i stedet for en om en orm. Den ide var han ikke så vild med.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 evermind 15 år siden

#16
Hehe! :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: