Michael Caine, der i 1972 spillede rollen som Milo Tindle i “Dobbeltspil”, spillede også med i Pinters første teaterstykke, “The Room”. Jude Law har før spillet Caines rolle som Alfie og spiller nu Caines oprindelige rolle som i den gamle “Dobbeltspil”. Hvor ender Milo og Wyke, og hvor begynder Law og Caine? Pinter er forfatter og karakteren Wyke er forfatter, men karakteren Milo er skuespiller, og det er Law også, og dermed nærmer spindelvævet i virkeligheden sig det i filmen. Det giver et meta-forhold til filmholdet, hvilket kan være interessant nok som medie-gimmick, men det kan også virke en anelse forstyrrende, når man nu gerne vil leve sig ind i filmen. Når det er sagt, er der ingen grund til ikke at lade sig forføre af Branaghs, Pinters, Laws og Caines dejligt forskruede labyrint af en film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Malte006 16 år siden

Jeg så originalen for et par dage siden, og den blæste benene væk under mig.. Og kunne sagtens forestille mig at folk der ikke har set den, vil kunne have stor fornøjelse af denne.
Gravatar

#2 chuck 16 år siden

Jeg synes filmen virker en anelse opstillet, og var ikke helt oppe at ringe over den.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#3 filmz-Is 16 år siden

Den skal helt klart ses efter en så positiv anmeldelse...
Gravatar

#4 Outbound Sith 16 år siden

Jeg så den på CIFF, og jeg var godt underholdt. Men som Kenneth Branagh, der var "in attendance" selv sagde bagefter,
så afslører den danske titel plot-twistet,
hvilket er ret ærgerligt.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 chuck 16 år siden

#4
Ja, i bagklogskabens ulideligt klare lys, men jeg tror ikke man tænker over det

How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#6 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Jeg var godt nok ikke begejstret over den - helt klart årets kedeligste film, imo... Alt for påtaget teatralsk og med en forceret twist-historie, der ærlig talt ikke imponerer. Det gør heller ikke hverken skuespillet eller dialogen for den sags skyld.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#7 The Insider 16 år siden

#6, kunne du egentlig lide originalen Nikolai? Jeg har endnu ikke set remaket, men er bare nysgerrig :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 jessup 16 år siden

Jeg anbefaler de film som Pinter har lavet i samarbejde med Joseph Losey bla. The Accident, The Servant og The Go-Between - den sidste har været sendt på TV2 film fra tid til anden.
This is just until June
Gravatar

#9 rendesten 16 år siden

så originalen igår.. WOW for en film!! Af diverse anmeldelser på nettet og i aviser, lyder det ikke som om folk er tilfredse med remaket.

læste af en anmeldelse på imdb at hele det forløb med Tea var blevet myrdet og Milo havde gemt beviserne rundt i lejligheden var blevet pillet ud?


originalen efterlod mig hvertfald helt rundt på gulvet, da man til sidst ikke vidste hvad der var sandt og hvad der var "et spil" og så også at DVD'en, som har været udgået, vil blive re-realesed til Marts!
Gravatar

#10 filmz-emajlo 15 år siden

Flot skuespil, men ELENDIG film.

Skriv ny kommentar: