Filmen har nogle få minusser. Den er en anelse for lang, specielt slutningen trækker lidt, og kunne godt have været afkortet. Der er også et par steder, hvor man føler, at Trier måske undervurderer sit publikum en anelse. Men når filmens endelige sindsoprivende klimaks fremkommer, glemmer man hurtigt alt om tiden, og bliver endeligt efterladt i biografsædet som et hult, knust og mentalt hulkende menneskeligt vrag, sådan som Lars von Trier øjensynligt ynder at forlade os. Men på trods af, at man til sidst har en følelse af, at ens hjerne og hjerte begge har været igennem en stor blender, er “Dogville” en betagende og uafrystelig filmisk rutsjebane, som jeg glædeligt vil hoppe ombord på endnu en gang.

Klik [url=articles/view/301/]her[/url] for at læse mere om Lars von Trier i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 NOWhere 20 år siden

syntes stadig hverken den er spor for lang eller får for meget kredit, fordi den er af Trier! Med det koncept havde jeg set med en hver anden i instruktørstolen! Bryder mig faktisk ikke normalt om Trier, men denne gang har han virkelig lagt alle kortene på bordet. Prøver ikke at snyde sit publikum, men har blottet alt og fjernet alt det, en film normalt kan gemme sig bag! Det kan jeg godt li'! Jeg vil gerne lege med på en konceptfilm, som fra starten selv er klar over, at det er det, den er (imodsætning til Lynch!!)! Så køber jeg også Triers normalt stereotype hovedroller, de altid selvudslettende og altopofrende kvinder, han ynder at smadre på skærmen. Skal ind og se den igen, og få det sidste med!!
Gravatar

#12 filmz-Mizz-freak 17 år siden

wow , en speciel film ,,,

men fed , godt klaret Nicole og Paul Bettany ,,,

Skriv ny kommentar: