Men plottet er og bliver en tynd og rodet omgang, der særligt i sin sidste halvdel synes at fortabe sig i ligegyldigheder og en alt for sikker slutning, der punkterer meget af den fandenivoldskhed, der oprindeligt blev lagt for døren. Og hele afsnittet om moderne skotter, der bogstavelig talt er vendt tilbage til middelalderlige tilstande er en ret svær og tåbelig kamel at sluge, særligt når Malcolm McDowell fører an.

På den anden side så forfalder filmen aldrig til den overdrevne ironiske distance, der gjorde de to Grindhouse-film “Death Proof” og “Planet Terror” til postmoderne citationstegn overfor en genre, man egentlig ikke ville tage seriøst. “Doomsday” har i det mindste nosser nok til at ville gå ind til det underlødige på dets egne præmisser og synes at more sig i overdrevets selskab. Så alt i alt er der tale om en rigtig rå actionsplatter, der dog tynges af mangel på bæredygtige roller og et plot, der spænder ben for sig selv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wiseguy 15 år siden

Fuuuck en gang bras!!! mage til lorte-spasser-film skal man da lede længe efter!

Jeg kæmpede mig igennem pga. mit princip om, at film skal ses færdige før man ka' ha' en mening om dem, men gud hvor havde jeg da lyst til at flå skiven ud og kyle den ud til kompost!!
Jeg har intet positivt at sige om "Doomsday"!! Rhona Mitra er gudskelov ikke grim, men det er da også, hvad jeg kan strække mig til af lovord!!

Jeg fatter ikke, at det er den samme mand, som stod bag den glimrende "The Descent", der har begået dette makværk!! Gud hvor er jeg skuffet over Marshall.

"Doomsday" STINKER!! Plain and simple!!
1/6 og så er jeg endda flink, jeg var meget tæt på et rundt nul.
Sammen med "Skinwalkers" er "Doomsday" klart den dårligste film jeg har set i år.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#12 jona 15 år siden

Doomsday soundtrack'et kopieret 28 Days Later soundtrack'et

Skriv ny kommentar: