Men plottet er og bliver en tynd og rodet omgang, der særligt i sin sidste halvdel synes at fortabe sig i ligegyldigheder og en alt for sikker slutning, der punkterer meget af den fandenivoldskhed, der oprindeligt blev lagt for døren. Og hele afsnittet om moderne skotter, der bogstavelig talt er vendt tilbage til middelalderlige tilstande er en ret svær og tåbelig kamel at sluge, særligt når Malcolm McDowell fører an.

På den anden side så forfalder filmen aldrig til den overdrevne ironiske distance, der gjorde de to Grindhouse-film “Death Proof” og “Planet Terror” til postmoderne citationstegn overfor en genre, man egentlig ikke ville tage seriøst. “Doomsday” har i det mindste nosser nok til at ville gå ind til det underlødige på dets egne præmisser og synes at more sig i overdrevets selskab. Så alt i alt er der tale om en rigtig rå actionsplatter, der dog tynges af mangel på bæredygtige roller og et plot, der spænder ben for sig selv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 CKY 15 år siden

Glæder mig til at se den i aften.
Gravatar

#2 DarkLight 15 år siden

Anmelderen er alt for generøs. Men filmen rigtig nok er værd at bruge en bid a en søndag på, så gør historien, at den aldrig hæver sig over at være underholdning mens man ser den, og derefter går man videre i dagens program.

2½ / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 Vestas 15 år siden

Jeg var også ret skuffet, da jeg så filmen, fordi jeg synes Dog Soldiers og især The Descent er meget gode. Det er Doomsday godt nok ikke. Doomsday er en B-film på Paul W.S. Anderson niveau.

2/6
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#4 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg vil sige, at da læste anmeldelsen, forventede jeg da aller højest 3/6, men filmen må jo alligevel have bidt mere i anmelderen, end man foranledes til at synes :)

Synes det lyder dejligt med en fandenivoldsk film, der ikke lægger fingre imellem, så den kommer da helt sikker på Måske-listen :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Bohemian 15 år siden

Den her film er helt sikkert værd at give en chance, den gir ik meget mening men den underholder : )
Free in serenity.
Gravatar

#6 CKY 15 år siden

Så er den set, og syntes sgu at den var sej nok. Hyldest til Escape filmene og Mad Max og med sit eget glimt i øjet. Var rigtig godt underholdt.
Gravatar

#7 wiseguy 15 år siden

Som #4 havde jeg også forventet en 3/6 rating efter at have læst anmeldelsen, som jo ikke er særlig positiv.

Tror jeg venter til den udkommer på skive!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 filmz-fiemie 15 år siden

jeg valgte at gå ind og se den i går da jeg læste at det var en film i stil med mad max og jeg blev ikke skuffet,jeg syntes det var dejligt med en fed gang action... tror ikke jeg ellers ville være gået ind og se den for det er da en skod plakat og har ikke set nogen trailer,det er så heller ikke en film jeg skal have stående hjemme men kan godt give den 4/6
Gravatar

#9 Bobby Singer 15 år siden

Det er altså ganske god underholdning, som ikke lægger fingre i mellem og dem som lægger fingrerne i mellem, får dem i hvertfald kappet af :D

Det er desuden dejligt at se en instruktør som Neil Marshall have et lidt større budget at "lege" med.

Hvis du ikke forventer mere end lidt uforpligtende underholdning og lidt afrevne lemmer hist og her, så tror jeg også, at du vil blive godt underholdt. 4/6
Idjit
Gravatar

#10 Hasselguff 15 år siden

Jævnt underholdende i al sin kitschethed, men historien er alt for hullet. Slutningen er helt ude i hampen.

Det var dog sjovt at se, hvor meget Marshall planker fra andre film, herunder netop "Aliens". Hele APC/squad sekvensen er næsten en genindspilning helt ned til enkelte replikker ("Check those corners").
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.

Skriv ny kommentar: