Rystende, fængslende, rørende og underholdende. “Down in the Valley” er en uhyre velspillet thriller, ofte ulidelig intens, blændende erotisk og altid virkelig velspillet. Filmen var en lille succes i Cannes, men fik desværre aldrig æren af at blive vist på de danske biograflærreder uden for Natfilmfestivalen. Gør dig selv en tjeneste og snup den på dvd, selv på trods af manglen af ekstramateriale. “Down in the Valley” er en perle, der ikke fortjener at forblive overset.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chuck 17 år siden

#9 Enig.
En lunken oplevelse. Drejningen midtvejs i filmen bliver ikke opbygget ordentligt. Jeg synes personerne handler utroværdigt. Især broderen som ellers er godt castet med Rory Culkin. Morede mig dog meget over scenen med Bruce Dern.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#12 filmz-jackjazz 17 år siden

Fik lige købt filmen til en billig penge i BlockBuster, og det var så sandelig det værd...

En af de bedste film, som jeg længe har set. Alle skuespillerne gør det godt, men som nævnt er specielt Edward Nortons præstation formidabel.

Er man til cowboy-historier, kærlighed, livets underfundige problemer og en god historie, så går man ikke galt i byen med denne film.

Der må være noget specielt over film med "valley" i titlen. I hvert fald ryger denne film direkte ind på min personlige top-50, sammen med "2 Days in the Valley" og "How Green was My Valley" (selvom det er to HELT anderledes film). Det ender nok med, at jeg skal have fat i de gamle 'Russ Meyer'-film "(Beyond the) Valley of the Dolls", og gøre det til en form for samling i samlingen... :-)

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 17 år siden

#12 How Green was my Valley!!! I hear you!!! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Outbound Sith 17 år siden

#12+13 Jeg har uheldigvis aldrig set "How Green Was My Valley", og jeg kender den faktisk kun på, at det var den film, der vandt Oscaren for Bedste Film det år, "Citizen Kane" var nomineret... Og så fra en meget morsom scene i et afsnit af "Frasier", hvor han forgæves forsøger at finde filmen på hylderne i BlockBuster!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: