Rystende, fængslende, rørende og underholdende. “Down in the Valley” er en uhyre velspillet thriller, ofte ulidelig intens, blændende erotisk og altid virkelig velspillet. Filmen var en lille succes i Cannes, men fik desværre aldrig æren af at blive vist på de danske biograflærreder uden for Natfilmfestivalen. Gør dig selv en tjeneste og snup den på dvd, selv på trods af manglen af ekstramateriale. “Down in the Valley” er en perle, der ikke fortjener at forblive overset.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 putandtake 17 år siden

Filmen knækker fuldstændigt over på midten, og ender i en komplet tåbelig menneskejagt. Der er ikke for 2 øre dybde i filmen, men den forsøger bare at tage sig sådan ud.
Gravatar

#2 Outbound Sith 17 år siden

Fantastisk film!!! Så den på NatFilm i år. Man bliver revet rundt i manegen af Edward Norton, som bør være en klar Oscar-kandidat for denne lille perle, selvom den sikkert er helt glemt til den tid...

#1 Der var måske nogen, der godt kunne have brugt en spoiler warning dér... Og jeg må bare konstatere, at vi er TOTALT uenige om filmen! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 Patriarch 17 år siden

Sjovt med den slags film man bare aldrig har hørt om... :-/

#1 Spoiler tak?!?! Specielt hvis det kommer som en overraskelse - Eller burde :( Fandeme for dumt
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 putandtake 17 år siden

#3 Hvis du havde læst bare et par enkelte amerikanske anmeldelser, så ville du allerede vide det (og nogen stor overraskelse er det heller ikke)!
Gravatar

#5 Captain Vallo 17 år siden

#4
Gå altid ud fra, at vi er nogle, der undgår anmeldelser og trailere til film, vi glæder os til at se. Benyt det spoiler tag, der står herunder i stedet. Det ville være umådeligt pænt af dig ...
Blot et væm'ligt ... undskyld, venligt ment råd.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#6 filmz-Bruce 17 år siden

Har desværre fået mine tvivl om denne film, men skal se den pga Edward Norton.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Helt klart en film der er værd at se!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#8 king b 17 år siden

Udmærket film, men den bliver altså lidt lang i spyttet mange steder. Stadig bedre end meget andet, der finder vej til danske biograflærreder. Ærgerligt, at der ikke er nogen dansk biodistributør, der har turdet binde an med den. Jeg så den også på Natfilm...

Gad vide om den nye Norton-film, "The Illusionist", lider samme skæbne. Den ser spændende ud - musik af Philip Glass...
Gravatar

#9 chandler75 17 år siden

Jeg synes også filmen prøvede at være mere end den var. Skuespillerne gør det alle så godt de kan, men deres karakterer bliver aldrig rigtig afrundede eller vedkommende.

Bedst er den ofte undervurderede David Morse.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 Tylerdurden 17 år siden

Down in the Valley er en FANTASTISK film. Jeg så den til natfilms festivalen. Og det var suverænt den bedste film jeg så. Den er et must have på dvd for mig.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: