“Dreamcatcher” er ikke den bedste Stephen King filmatisering, men er på den anden side heller ikke den dårligste. Om det er grundlag nok for at se den i biografen må så være op til den enkelte. Man skal nok være ret stor King fan for at blive henrykt over denne film.

Skulle man vælge at se “Dreamcatcher” i biografen, så får man som sidegevinst den 9 min. ‘lange’ kortfilm “The Final Flight of the Osiris” at se. Det er en computeranimeret kortfilm tilknyttet “Animatrix”-filmene (en del af “Matrix”-filmene). Den er lavet af Square Co. der også stod bag “Final Fantasy”–filmen, en fantastisk flot kortfilm. Om den kun følger med “Dreamcatcher” for at forsøge at sælge flere billetter skal jeg ikke kunne sige –men det lugter da en lille smule.

Klik her for at læse mere om Stephen King i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-bobafettich 21 år siden

Hold kæft hvor er den ringe. Så den på Natfilm festivallen. Den første halve time er ok spændende, men så kapper den helt over og bliver direkte latterlig. Det er første gang jeg har været i biffen hvor folk buede af filmen bagefter. Save your money
Gravatar

#2 Spanner 21 år siden

Final Flight er pengene værd hvis man ikke har set den. Så kan man gå efter den er færdig...

:P
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 azathoth 21 år siden

Heh Final Flight of the Osiris er klart pengene værd... man kan godt se at Square Pictures er kommet et godt stykke vej siden Final Fantasi...

Når det er sagt så synes jeg faktisk også at Dreamcatcher var ok... personligt havde jeg nok givet den et ekstra kamera, pga. Damian Lewis' superbe skuespil!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#4 filmz-Erroneus 21 år siden

Jeg syntes faktisk den er ret god, nu har jeg ikke set The Body Snatchers, men syntes den holdte et godt niveau og der var mange fede elementer i den. Uden at afsløre for meget, så kunne jeg godt li Jonseys scener hvor han er fanget, spillet af Damian Lewis som azathoth også skriver spiller helt fantastisk.

Det er bestem ikke en gyser, der er nogle små chokeffekter i, men mere en god thriller med action i, om man så kan li at der kommer lidt splat i, ja det er naturligvis smagssag, men jeg syntes den er værd at se. 4 ud af 6 stjerner.

Og åååh jo Final Flight er alt for fed, rent klart det vildeste animation jeg har set, og sjovt hvor stille der blev i biograffen da den kom på, også selv om blondinerne og de ældre herre brokkede sig over de skulle se "tegnefilm" :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#5 Lowkey 21 år siden

Hvad der irriterede mig mest ved Dreamcatcher var at den startede så fedt og lagde op til en hel masse. Men så kom ham den forbandede fjærtemand, og så begyndte tingene så småt at blive for platte.
Jeg har ikke læst bogen, så til at starte med troede jeg at filmen på det tidspunkt forsøgte at vise en af hovedpersonernes paranoide drøm. Titlen indikerer jo trods alt noget med et drømmeelement. Hele handlingen efter den kraftigt flatulerende jægers indtræden var simpelthen i den grad dum og usammenhængende på en så surrealistisk måde, at næppe jeg kunne tro andet.
Men ak og ve, det viste sig rent faktisk at være plottet, og havde jeg ikke netop nydt en dælens Animatrix film, havde jeg sparket mig selv noget så eftertrykkeligt i måsen for at have lagt penge for sådan en omgang bæ (og så endda, for at gøre ondt værre, i hadebiografen Palads).
De eneste umiddelbart gode ting jeg kan nævne om filmen var starten, der havde masser af potentiale, og at Jason Lee generelt set bare er totalt cool.

Jeg så den også på Natfilm festivallen, men hørte ikke de buende folk da vi måtte haste ud for ikke at komme for sent til Hero (hvilket jo var en helt anden historie).
Daisy, Daisy...
Gravatar

#6 azathoth 21 år siden

#5: Yeah... Jason Lee er manden!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 Michael Andersen 21 år siden

Kunne det ikke være lidt fedt hvis der var flere af de disse "små" film som The Animatrix, før selve hovedfilmen - ligesom i tiders morgen (før vores tidregning) hvor Looney Toones og alle de andre mærkelige figurer også gjorde det?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 PredatorX 21 år siden

#7
Og ligesom med Roger Rabbit tegnefilmene?...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#9 Michael Andersen 21 år siden

Præcis, eller som Pixars sjove "For The Birds" som kørte før hovedfilmen, "Monsters Inc.".
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: