At filmen er nomineret til Oscars for både bedste mandlige og kvindelige birolle synes mere som ren spekulation, helt i tråd med filmens kritik af musikbranchens overlevelsesstrategier, for hverken Eddie Murphy eller debutanten Jennifer Hudson brænder synderligt igennem lærredet rent skuespilmæssigt, selvom især Hudson synger fantastisk godt. Nomineringerne til hele tre sange fra filmen er nok en tand i overkanten men ikke helt ufortjent – om noget er det musikken, der bør hædres i “Dreamgirls”, men ikke meget andet. Filmen har ganske vist masser af soul på programmet, men mangler i den grad sjæl.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 lagoni 16 år siden

En ok film, men så ikke mere. Jeg så den fornylig sammen med mine søstre og vi er lidt uenige om 'moralen' i filmen, så søger nu hjælp herinde. Vil I sige at
Effie virker gladest i den lille klub hvor hun synger eller på den store scene foran en masse mennesker (sidste scene)?
Altså, er budskabet om livet på den store scene er konstruktivt eller destruktivt?

Jeg vil dog ikke udelukke at det at vi så den på tysk, kan ha' haft en indvirkning på vores forståelse af filmen...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: