At filmen er nomineret til Oscars for både bedste mandlige og kvindelige birolle synes mere som ren spekulation, helt i tråd med filmens kritik af musikbranchens overlevelsesstrategier, for hverken Eddie Murphy eller debutanten Jennifer Hudson brænder synderligt igennem lærredet rent skuespilmæssigt, selvom især Hudson synger fantastisk godt. Nomineringerne til hele tre sange fra filmen er nok en tand i overkanten men ikke helt ufortjent – om noget er det musikken, der bør hædres i “Dreamgirls”, men ikke meget andet. Filmen har ganske vist masser af soul på programmet, men mangler i den grad sjæl.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pulse83 17 år siden

Næsten helt enig i anmeldelsen! Alle kritikpunkter er jeg aldeles enig i, dog er jeg uenig i at musikken er særlig god. I mine ører er den aldeles kedelig og jævn. Og hvis selv musikken ikke fungerer i en musical, er der noget galt. Jeg måtte virkelig tage mig sammen for at se denne ekstremt kedelige film til ende. Håber vitterlig ikke at den hiver særligt mange Oscars med hjem. 1/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 filmz-grev_michal 17 år siden

Havde ellers store forventninger til denne film - de fleste amerikanske anmeldere har udmeldt at Chicago og Moulin Rouge, slet ikke var på højde med Dreamgirls.

Denne anmeldelse lyder ikke nær så optimistisk :-/
Gravatar

#3 gladiator 17 år siden

Allerede da jeg så traileren kedede jeg mig.. skal absolut ikke betale for at se denne film..

Er træt af musikere som skal lege skuespillere... (hermed ment, Beyonce)

Tror bare Oscar showet i år er gået hen og blevet blødsødent, når man ser de film osv, som er nomineret....
Gravatar

#4 pulse83 17 år siden

#3 Beyonce syntes jeg faktisk gør et udemærket job i dette makværk. Hun efterlader et bedre indtryk en mange af de andre aktører i filmen.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#5 chuck 17 år siden

Min kollega sagde det meget kort og praecist: De sang saa hoejt at jeg ikke kunne sove.
Hehe, saa behoever man ikke uddybe sin mening. 2/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#6 Verbal 17 år siden

Jeg har ikke set filmen, så jeg skal ikke udtale mig om dens kvalitet. Dog kan jeg ikke forstå, at der ikke er mere i skuespillet end det lader til? Eddie Murphy har allerede vundet en Golden Globe for den rolle og er også oscarnomineret for den. Selvom de kan have nogen sære ideer, især i akademiet, så skulle man da tro at der måtte være et eller andet særligt ved hans præstation, siden han bliver belønnet?

Jeg vil gerne understrege at dette ikke skal forstås som kritik af anmelder eller dem der deler hans synspunkt. Det er blot en tanke der falder mig ind.
And like that... he's gone.
Gravatar

#7 filmz-Cyberdog 17 år siden

Er efterhånden ved at være træt af mavesure anmeldere - og denne anmeldelse er i den grad skudt ved siden af!
Filmen er fuldt på højde med Moulin Rouge - omend denne er i en noget anden boldgade.
Den er storladen i sit lydspor - dette er en musical! - Faktisk er de fleste af numrene, også de 'dialogbaserede', hentet direkte fra den originale Broadway opsætning, og de er på flot vis, gledet ind i filmen her, for at bidrage til de følelser personerne udtrykker.
Det er på ingen måde grandiøst skuespil, men formidabel musik og masser af swing!!!

Eddie Murphy stjæler flere gange billedet totalt fra Jamie Fox - og Jennifer Hudson der på ingen tid har fået en kometkarriere,brænder i den grad helt igennem lærredet i hendes version af Jenniffer Holliday klassikeren 'And i am tellig you'. I 2002 var hun(Hudson) med i det amerikanske IDOLS, hvor hun stik mod forventning blev stemt ud - og der gik spekulationer i underholdningsbranchen om at dette var typisk for undertrykkelsen af farvede. 60.000 ansøgere bejlede til rollen som leadsinger i filmatiseringen - og Hudson blev fundet frem, idet mange havde svært ved at glemme hendes præstation fra IDOLS.
Hun spiller dejligt ligefrem - og hendes stemme alene bærer hende hele vejen igennem de over 2 timer fimen varer.

Filmen er ikke storladen i sit udtryk - den har intet budskab på hjertet, og den er ikke belærene. Men den er hele vejen igennem SWING SWING!! - og fuld af fantastiske numre man kun blir glad i låget af :)

6/6 herfra - det er længe siden jeg har følt mig så godt underholdt. Herlig underholdning...
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#8 mr gaijin 17 år siden

#7

der gik spekulationer i underholdningsbranchen om at dette var typisk for undertrykkelsen af farvede.


Præcis det samme er blevet sagt ved oscarnomineringerne, da Dreamgirls ikke blev nomineret for bedste film. Og det er jo fuldkommen skudt ved siden af. Letters of Iwo Jima har et cast kun med asiatere, Babel foregår i Marokko, Mexico og Japan, og den har endda døvesprog. Men det er racistisk at disse to film er nomineret, men ikke Dreamgirls? Sært.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9 filmz-Godzilla 17 år siden

#7 Det er simpelt hen saa forkert som noget kan vaere. For det foerste, hvordan kan man nogen sinde give en film 6/6 udelukkende paa grund af "Swing? Swing?" og underholdning. Filmen er klichefyldt fra start til slut. Jamie som foerst i filmen er god, pludselig daarlig, beonce der pludselig bliver en god ven. Yada yada yada. Var virkelig skuffet, idet jeg havde habet paa det kunne blive i lidt samme dur som Ray. Men musicalsekvenserne fungerede bare heller ikke, som f.eks. i Moulin Rougem der helt igennem fungerer. Det er som om de ikke kunne finde ud af hvad det skulle vaere. Desuden er alle musical-sangene kun "tude-sange"!.

Filmen fungerer slet ikke, desvaerre, for musikken er egentlig helt god. Dog slet ikke "Ray"-standard.
2/6 Udelukkende p.gr.a. skuespil fra Jamie og Eddie's side, og musikken.
Gravatar

#10 filmz-Mizz-freak 17 år siden

fuldstændig dybt latterlig film .

Der er ingen lighed mellem Beyoncé og Diana Ross .

Skuespillet var frygtelig , Eddie Murphy var intet værd , Og Beyoncé var dybr frygtelig og irriterende som altid . Jamie Foxx var middel , den eneste der gjorde et ok job var Hudson .

1/6 .

Skriv ny kommentar: