Der kan i denne anmelders optik være rigtigt langt mellem de vellykkede kostumedramaer. “The Dutchess” hører til et af dem. Det dynamiske skuespil er en af parametrene, men væsentligst er dog filmens tematikker, der på sin vis stadig har relevans, og et sublimt skrevet manuskript, der aldrig bliver overmåde forudsigeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Collateral 14 år siden

Undrede mig lidt at der ikke er et eneste negativt ord om lyd eller billede, men alligevel får de kun 5 hver. Er det simpelthen fordi de kun opfylder formålet, og ikke gør noget spektakulært?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 nygaardpetersen 14 år siden

Det kan godt være at filmen har flotte kostumer mm., men det ændrer den dog ikke i at være klichefyld og kedelig.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Dejligt at læse en anmeldelse, som sætter pris på filmen. Det er nemlig et rigtig vellykket periodedrama, hvor Keira, som sædvanlig i roller som disse, spiller med perfekt overklasse mimik og retorik. Men glemmes skal Ralph Fiennes heller ikke, som han desværre blev det af Oscar panelet. Hans birolle er helt igennem sublimt spillet og kameraet formår at opfange en livstid af indestængte og undertrykte følelser i hans person.

Top film!

5/6

#1 Jeg opfatter ikke 5/6 i HD kvalitet som en dårlig karakter, men som en særdeles god karakter. Man skal blot huske det relative spænd i skalaen. Hvis denne skal have 6/6, hvad skal film som Watchmen, Knowing og Curious Case of Benjamin Button så have? Pas på med inflation i de høje ratings, hvis ratings skal have nogen mening.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Collateral 14 år siden

#3: Ser det heller ikke som en dårlig karakter. Ønskede blot en uddybning af karakteren. Takker.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Den må jeg hellere få købt ved lejlighed. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 duuk74 14 år siden

Jeg er ellers glad for periodefilm, men i den her er der er nok lidt for meget drama over det, med tematikker som ikke rigtigt interesserer mig. Der skal helst være lidt mere format over det synes jeg.
Datidens krige og politiske intriger, ja tak! :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 loki 14 år siden

Besynderlig film!

Keira spiller faktisk ganske glimrende, men for mig er hun så "kendt", at hun alligevel formår at falde ude af rollen. Giver det nogen mening? Filmen var ganske nyselig (dog uden at være rigtig interessant) og jeg kan ikke rigtig sætte en finger på hendes præstation, men alligevel brød hende ansigt hele tiden film-tidsånds-illusionen.
www.peakoil.dk
Gravatar

#8 BN 14 år siden

loki (7) skrev:
alligevel brød hende ansigt hele tiden film-tidsånds-illusionen.


Skyldes dét, at hun ikke har de øjne, som alle mennesker åbenbart havde dengang ifølge denne her type malerier? ;-)








http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Michael Andersen 14 år siden

#8 He he jeg elsker de frække øjne :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 filmz-Utyske 13 år siden

Utyske (5) skrev:
Den må jeg hellere få købt ved lejlighed. :)

Og det gjorde jeg så for nogle måneder siden og fik endelig taget mig sammen til at se den i dag, mens jeg alligevel stener herhjemme, efter knæoperationen.

Jeg lander nok lidt imellem Filmz' biografanmeldelse og BD-anmeldelse, hvilket i IMDb-termer vil være 7/10. En virkelig flot og velspillet film, men historien manglede et eller andet, jeg har svært ved at sætte fingeren på, for at komme op i superligaen af disse periodefilm, men Keira er jo fantastisk i disse film og Fiennes gør et virkelig godt stykke arbejde også.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: