Det er dog først og fremmest i selve figurbeskrivelserne, at filmen svigter afgørende. Da “Røvtur på 1. klasse” nærmede sig sin afrunding, opdagede man pludseligt, hvor meget man var kommet til at holde af hovedpersonerne, men enhver tilsvarende indlevelse udebliver her, og da “Due Date” ligeledes lægger op til en følelsesfuld slutning, sidder man ganske kold og upåvirket tilbage. Det bliver i bund og grund også den afgrundsdybe forskel mellem de to film. “Røvtur på 1. klasse” præsterede både at være afsindig morsom og fortælle en stærk historie. “Due Date” er blot en håndfuld nogenlunde hæderlige vitser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-loke76 13 år siden

Planes, Trains and Automobiles var det første jeg tænkte da jeg læste synopsis. Hmm kan være man snart skal have en John Candy weekend. :)
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#2 Kyllingebenet 13 år siden

Jeg synes at der gik for meget "Planes, Trains and Automobiles" sammenligning i anmeldelsen, men ellers synes jeg at det er en nydelig anmeldelse.
Gravatar

#3 djibyman2-the seque 13 år siden

Jeg syntes det er syndt den bliver sammenlignet med Planes, Trains and Automobile, for ligheden er ikke slående, der er lidt ligheds punkter handlings mæsigt, men den formår at adskille sig temmelig meget alligevel, jeg synes den holder mindst lige så godt som den anden. 5/6 herfra

Skriv ny kommentar: