På rollelisten findes desuden popsangerinden Jessica Simpson som den storbarmede kusine. Selvom filmens pr. materiale gør et stor nummer ud af at hun er med, så har hun kun en meget lille rolle, der stort set består i at svanse frem og tilbage foran kameraet iført så lidt som muligt.

Udover sin beskedne humor så består “The Dukes of Hazzard” af en lang række biljagter, forsøgt udført i samme ånd som dem fra “Det vilde ræs” og “Ud at køre med de skøre”. Der er dog så mange af dem, og de er filmet så uinspireret, at de hurtig bliver en temmelig monoton oplevelse. Jeg opgav hurtigt at tælle hvor mange gange vi ser generalen hoppe gennem luften i slow motion.

Undervejs trækker man et par gange på smilebåndet, men det bliver ikke til mere før rulleteksterne kommer og vi ser en række sjove fraklip. Her kan man opleve holdet anderledes friske og levende. Man kunne ønske at den stemning havde smittet mere af på filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-quick 18 år siden

Filmen har da nogle gode punkter og man grinte da naturligvis engang imellem, men den har til gengæld også en del kedelige tidspunkter. Jessica Simpsons rolle er nærmest ikke eksisterende, men det er vidst godt det samme eftersom hun heller ikke leverer en blændende præstation de par gange hun er med.

Havde håbet på mere eftersom jeg var helt vild med Jay Chandrasekhar's "Super Troopers", som var fyldt med plat, men sjov humor! Det blev dog ikke til noget i samme klasse, og jeg må nok sige at jeg blev skuffet da de havde taget den bedste "sketch" fra Super Troppers med i Dukes of hazzard, og endda ødelagt den. (Den med "Do you know how fast you were going").

3/6
Gravatar

#2 filmz-belli 18 år siden

ikke ligefrem noget som vil blive husket... men ok...
Gravatar

#3 filmz-spiderman 18 år siden

fed Film!
Gravatar

#4 Lady Arwen 18 år siden

Synes det er en rimelig fed film og jeg grinte ihvertfald ret meget.. Elsker Dukes of Hazard PC spillet og de har helt klart taget meget fra den både med miljø og f.eks. bue og pil skydning ud af vinduet... FEDT

Sean William Scott er altså vildt god i den og jeg var glædeligt overrasket over Johnny Knoxville..

Jessica Simpson er egentlig bare intetsigende som sædvanlig og en dum blondine.. Men en ret fed film
Doctor Who <3

#5 18 år siden

Det var en af de bedste bio-oplevelser jeg har haft i lang tid. Det skyldtes imidlertid ikke filmen, men publikum.

Det var helt fænomenalt at konstatere hvor lav humor folk har. Latteren i salen var 100% kongruent med størrelsen på eksplosionerne samt med højden på bilernes hop over en bakke. Stort hop = stor latter. Mindre hop = mindre latter.

Mine to makkere og jeg grinede hver gang. Fem sekunder efter alle andre, og AD de andre. Det var top!

Af selve filmen grinede mine to venner og jeg præcis 4 gange:

1) Da landsbytossen skyder et bæltedyr med net-kanon.

2) Da landsbytossen kommer ind iført hat lavet af et bæltedyr.

3+4) Af de to nogenlunde oneliners som bliver fyret af da de kører over en postkasse ("hope they got e-mail") og da de kører nogle rådyr over ("oh deer/dear")

De 4 gange var der til gengæld ikke én anden i biografen der grinede det fjerneste.

Fantastisk studie af homo sapiens.
Gravatar

#6 vapor 18 år siden

#5 Jeg tror at vi deler sammen form for humor. :)
Gravatar

#7 DarkLight 18 år siden

#5, ja. Såvel dig som dem.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

#8 18 år siden

#7: Du er åbenbart en af lagkagekomik-grinerne. Det var nok dig der sad oppe på bagerste og vrinskede af grin som en dåre.

#9 18 år siden

#7: Og sjovt at du skulle nævne det i betragning af dette

Skriv ny kommentar: