Intelligent humor er måske et udtryk for den subtile pointe, der, hvis man leder virkelig godt, måske findes i en savlklat et sted i scene tre. Eller måske blandt det støv Lloyd gnubber ud af skeden på en plejehjemsbeboer. “Dum og dummere 2” er en anmassende og grotesk film, der fungerer bedst, når den er lige netop dét, og dårligst, når overdrevet går på pause, og vi skal se drengene have følelser. Måske er intelligent humor at få normalt begavede mennesker til at se, hvad vi egentlig godt ved: Mennesket er tænkende, følsomme væsner med universelt potentiale. Indtil nogen slår en prut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 atmorell 9 år siden

Der er da et par gode scener, men det meste af tiden sidder man og krummer tæer. Jokes er meget amerikansk/barnlig og slet ikke så sort som i den første. Filmen følger præcis den samme opbygning sam etteren.
Gravatar

#2 Wolfgang 9 år siden

Traileren er nok til jeg absolut ikke gider se den. Den ekstreme platte amerikanske humor der taler ned til den absolutte laveste fællesnævner har jeg set rigeligt af gange før.
Gravatar

#3 NadiaRegitze 9 år siden

En god anmeldelse med nogle fine pointer - også om humor og måden at se den på - men jeg synes nu alligevel ikke, at den ny Dum & Dummere var spor sjov. Hele min anmeldelse er her: http://cineasten.dk/?p=624
Gravatar

#4 Gasivodo 9 år siden

Den bliver sgu' nok set.

#3 Hvorfor er det, du bliver ved med at reklamere? Vi har altså opdaget, at du ikke skriver for FILMZ længere!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 Valoel 9 år siden

Jeg er så nok en af de få Jim Carrey fans herinde, men synes også 2'eren faldte lidt til jorden. Der var lidt for mange referencer til 1'ern istedetfor at lave noget nyt.
Gravatar

#6 ismart 9 år siden

atmorell (1) skrev:
Der er da et par gode scener, men det meste af tiden sidder man og krummer tæer. Jokes er meget amerikansk/barnlig og slet ikke så sort som i den første. Filmen følger præcis den samme opbygning sam etteren.


hvis den følger den gamles opbygning kan den vel ikke være så slem? :) eller er det på en "copy-agtig" måde?
Gravatar

#7 Fotorina 9 år siden

Ja jeg grinte, men for Dælan den var tynd! Come on, der må være nogen der kan gøre det der bedre :-)

Skriv ny kommentar: