Visuelt er “Elizabeth: The Golden Age” et overdådigt udstyrsstykke med sine fejende og ofte cirklende kamerature, samt de pompøse kostumer og kulisser. Det ses, at der er spenderet lidt flere penge på looket i forhold til forgængeren, men desværre har manuskriptet ikke den samme narrative balance og spænding, hvilket påvirker en ellers interessant fortsættelse af denne Jern-Ladys historie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Erlingur666 16 år siden

har ikke set den endu det er nok ikke så meget gang i den nok kun snak buuuuh
Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg har lyst til at se den udelukkende pga. det klip af store træskibe på havet der figurerer i diverse banner-reklamer. Utroligt at jeg er så billigt til salg :(
Gravatar

#3 filmz-Exitium 16 år siden

Var inde og se den igår. Jeg er lidt af en sucker af middelalder film og den slags. Ja man var ikke ked af at have brugt 80 kr på biletten, i min mening; en god film.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#4 Stiine 16 år siden

Jeg har lyst til at se den udelukkende pga. Cate Blanchett.
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#5 Collateral 16 år siden

Jeg syntes filmen var god, men den havde en sær opbygning, da jeg lidt følte at man lige fik forløsning for en historie, også begyndte det forfra.
Her mener jeg hele Mary Stuart delen, endende med hendes død. Hvorefter man finder ud af at det var galt at slå hende ihjel og så skal vi i gang med at være spændte på ny.

Filmen indhenter dog mig igen, og det er hovedsageligt Blanchetts skyld. Bortset fra at jeg ikke helt er med på hvorfor hun tilsyneladende har langt hår igen i krigs scenerne (se også plakaten), da hun har båret paryk hidtil. Er det også en paryk til sidst eller?
Anyway, 4/6 får den i tilbageblik.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 filmz-Flaming Homer 16 år siden

#5 hun havde en paryk også til den lejlighed :o)
Gravatar

#7 Hasselguff 16 år siden

Jeg elsker fejende og ofte cirklende kamerature...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#8 Collateral 16 år siden

#6: Vellavet paryk :/ Well, syntes bare den var meget overbevisende :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 filmz-Flaming Homer 16 år siden

#7 man bliver bare så rundtosset ;-)
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#7: Jamen, du er jo også en sucker for Michael Bay ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: