Nøjagtig ligesom Frank Capras følelsesladede perler fra 1930’erne og 40’erne vil Frank Darabonts “En verden udenfor” stadigvæk dyrkes årtier ude i fremtiden som en inspirerende hyldest til det bedste i os mennesker. Denne Blu-ray er dog lidt af en fuser. Transferet er blot hæderligt, lydsporet skuffer, og stort set intet ekstramateriale medfølger, selvom der findes adskillige udgivelser af filmen på markedet, som simpelthen er spækkede med ekstra godter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 duuk74 13 år siden

Bruce (8) skrev:
.. Har dog Midnight Express som den bedste fængselsfilm..


Jeg er stærkt tilbøjelig til at give dig ret her. Skal egentlig snart ha set den igen!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#22 RasmusFL 13 år siden

#8 - enig mht. 'Midnight Express', der simpelthen er en kraftpræstation på næsten alle niveauer. Skal inden længe se Bressons 'En dødsdømt flygter' i cinemateket, så måske den kan snige sig inden om? Jeg har det på fornemmeren, da Bresson virker som en fantastisk klarsynet og uhyggelig virtuos instruktør.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#23 filmz-Bruce 13 år siden

#22 Uh jeg håber den snart er ude. Den vil jeg gerne se!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 keitel 13 år siden

Den har lagt på min top 5 siden jeg så den for føste gang for omkring 12 år siden, mange andre er smuttet fra min top 5, men den film bliver... en film for evigheden, en film om venskab-det bedste vi har i verden.

Bedste Fængsels film:
1.Shawshank
2.Midnight Express
3.Hurricane
4.Green Mile
5.Birdman Of Alcatraz
6.American History X
7.Felon
8.Lock Up
9.Escape from Alcatraz
10.25th. Hour
Gravatar

#25 BN 13 år siden

Inspireret af keitel:

Bedste Fængselsfilm:

1) Shawshank Redemption
2) The Green Mile
3) American History X
4) Papillon
5) Escape from Alcatraz

(Mangler et gensyn med 'Cool Hand Luke', som jeg ikke har set i årtier.)

keitel (24) skrev:
10.25th. Hour


Fængselsfilm? ... Den handler vel egentlig bare om en mand, der SNART skal i fængsel. ... Eller er det for længe siden jeg har set den, så jeg nu har glemt et par detaljer?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 filmz-Bruce 13 år siden

#25 Hvis 25th Hour er en fængselsfilm, så ryger den op på min førsteplads :) Jeg har så heller aldrig betragtet American History X som en sådan. Brubaker er min all time guilty pleasure indenfor fængselsfilm. Synes det er en rigtig god film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 elwood 13 år siden

[url= vi ikke en film 8-)[/url]

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 MMB 13 år siden

American History X er sgu da ikke en fængselsfilm, det samme gælder sikkert 25th Hour, som jeg dog ikke har set.
Gravatar

#29 Thomsen 13 år siden

Brubaker holder jeg også meget af. Jeg vil til hver en tid foretrække den og Le trou fremfor Shawshank Redemption.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#30 dyg 13 år siden

Den ubetinget bedste fængselsfilm er da Riki-Oh. Se bare [url=
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: