Nøjagtig ligesom Frank Capras følelsesladede perler fra 1930’erne og 40’erne vil Frank Darabonts “En verden udenfor” stadigvæk dyrkes årtier ude i fremtiden som en inspirerende hyldest til det bedste i os mennesker. Denne Blu-ray er dog lidt af en fuser. Transferet er blot hæderligt, lydsporet skuffer, og stort set intet ekstramateriale medfølger, selvom der findes adskillige udgivelser af filmen på markedet, som simpelthen er spækkede med ekstra godter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 dyg 14 år siden

#47 - Umiddelbart vil den ikke komme med på en top100, men jeg har ikke gjort mig nogen store tanker om min top100, så det kan da godt være, at den lige kan snige sig ind.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#52 filmkorn.dk 14 år siden

1. Papillon
2. Shawshank Redemption
3. The Escapist
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 14 år siden

#51 Igen helt enig!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 Skeloboy 14 år siden

#47 - skulle lige til at sige, at den var på min top100...men næh...top128 ligger den på :)

Mine fængsels-favoritter:

1: I Am A Fugitive From A Chain Gang
2: Shawshank Redemption
3: Hunger
Gravatar

#55 BN 14 år siden

Skeloboy (54) skrev:
#47 - skulle lige til at sige, at den var på min top100...men næh...top128 ligger den på :)


Nå, men det er da heller ikke helt tosset. ;-)

Mine fængsels-favoritter:

1: I Am A Fugitive From A Chain Gang
2: Shawshank Redemption
3: Hunger


Nr. 1 og 3 har jeg ikke set. Dem vil jeg da lige læse lidt om og se trailers/klip fra vha. Youtube.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 Lord Beef Jerky 14 år siden

Top 6 fængselsfilm:

1. Shawshank Redemption
2. Death Warrant
3. Lock Up
4. Riki-Oh
5. The Great Escape
6. In Hell
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#57 filmz-Bruce 14 år siden

#54 Hvordan kunne man glemme Hunger. Du har helt ret. Den bør være i en top-3.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 filmkorn.dk 14 år siden

Fed film.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#59 Broomie 12 år siden

Lydsporet på min bd passer ikke helt til billedsiden. Det er lige præcis så skævt, at man lægger mærke til det. Er det noget I andre har lagt mærke til, eller er det en bytter?
Gravatar

#60 The Insider 12 år siden

#59, ikke noget, jeg har bemærket... Du har ikke for nylig investeret i en ny forstærker (eller måske ny fladskærm), som skal have justeret sin delay?
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: