“Ender’s Game” er et godt bud på en science fiction-film, som kan tiltale et bredt publikum. Selvom filmen opleves fra børnenes vinkel, så taler den tydeligt voksent. Gode skuespillere i de centrale roller giver den fornødne indlevelse til at forløse den forholdsvis tunge historie. Hvor er det rart, at der laves blockbusterfilm for voksne som mig igen. At det så oven i købet er en forholdsvis dyb og tankevækkende science fiction-fabel om krigens væsen, og hvad den gør ved os, er kun en kærkommen bonus. Jeg løser gladeligt billet til flere film i denne franchise.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [1702459580] 10 år siden

Jeg glæder mig til at se den, men en del af efterfølgerne har jeg virkelig svært ved at se på det store lærred. Ikke at de ikke kunne være fantastiske, men jeg tror ganske enkelt, at folk ikke vil gå ind og se dem.
Gravatar

#2 moulder666 10 år siden

Bruno (1) skrev:
Jeg glæder mig til at se den, men en del af efterfølgerne har jeg virkelig svært ved at se på det store lærred. Ikke at de ikke kunne være fantastiske, men jeg tror ganske enkelt, at folk ikke vil gå ind og se dem.


Rørende, hamrende enig! Well, lige bortset fra det der med, at de kunne være fantastiske - jeg kan simpelthen ikke forestille mig Speaker for the Dead filmatiseret så det bliver en succes!

Edit: Det slog mig lidt, at det måske lige krævede en kommentar om hvorfor, so here goes:

Nu er det godt nok pokkers lang tid siden, at jeg har læst den, men der var bare ufatteligt meget af bogen der var dedikeret til filosofiske og dvælende diskussioner omkring etik og etiske beslutninger.

Jeg kedede mig relativt meget over bogen (selve mysteriet omkring "mordet" var rimeligt spændende, men resten...not so much) men der skal vist et geni til at lave den til en film, hvor den ikke bliver dræbende kedelig!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#3 bjarke 10 år siden

Jeg kan kun give Johnny ret. Jeg giver den også 4 ud af 6 stjerner. Et i udpræget grad smukt realiseret fremtidsunivers og en spændende historie, der tager sit materiale alvorligt uden at blive kedelig af den grund. Håber bestemt på flere film i serien.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 David Munch 10 år siden

Hvad siger folk som har læst bøgerne? Foreløbigt havde jeg ikke tænkt mig at se filmen, fordi jeg kender bøgerne utroligt godt, og det skulle ikke være en god ting..

Skriv ny kommentar: