Modsat “White House Down”, som jeg anmeldte for en måneds tid siden, så ved man her godt, at historien ikke holder, og derfor bruger man klogeligt energien på actionsekvenserne i stedet for. De er bare ikke mindeværdige nok til at forjage kedsomheden på egen hånd. En alt i alt forglemmelig tømmermandsfilm, som i dén grad skuffer med et filmsprog, der er lige så forældet og afdanket som filmens to stjerner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Gasivodo 10 år siden

#9: Takker!
..at forsætte rant:
Anmelder kaster samtidig om sig med titler, som på ingen måde matcher den actionfilm-Renæssance 80'erne faktisk fik bakset sammen! Åbenbart er vedkommendes yndlingsårti; 90'erne, dog uden de film der, i det årti gjorde en forskel.

Men bevares hver sin smag. Dog +1 for Sean C. på Klippen;-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#12 danish99 10 år siden

Hvis anmelderen er til super flot filmet action så vil han elske special id med Donnie yen.
King
Gravatar

#13 Kruse 10 år siden

Gasivodo (11) skrev:
Anmelder kaster samtidig om sig med titler, som på ingen måde matcher den actionfilm-Renæssance 80'erne faktisk fik bakset sammen! Åbenbart er vedkommendes yndlingsårti; 90'erne, dog uden de film der, i det årti gjorde en forskel.



Jeg tror du har misforstået anmelderens mening ved at smide disse titler frem. Han prøver at udstille hvor uoriginal filmen er, ved at fortælle hvor alle dens plot-points er set før.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 10 år siden

Anmelderen vurderer udfra nogle kritikpunkter, jeg personligt ikke kan bruge til så meget. Jeg ser den under alle omstændigheder på et eller andet tidspunkt, men jeg er ikke blevet klogere på, om det er noget at se frem til. Det samme angår de to andre anmeldelser, jeg har læst. Ah well - håber på underholdning nogenlunde på niveau med The Last Stand.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Kviesgaard 10 år siden

Er just hjemvendt fra biografen, efter at have set Escape plan. Må tilstå, at jeg følte mig godt udnderholdt af filmen. Den hersens 80'er nostalgi går åbenbart rent ind hos mig. Især Arnolds tyske rablerier trak i den grad på smilebåndet. Men ok, jeg har aldrig kunnet forstå folks kritik af Arnolds skuespil, så jeg er næppe den rette til, at bedømme hans præstationer. Personligt var jeg nu godt underholdt.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#16 Tang 10 år siden

Er lige endt hjem fra biografen og jeg må sige, at jeg er noget overrasket over den kritik, I giver filmen.

Jeg følte mig godt underholdt fra start til slut og jeg synes filmen havde et godt pace.

Filmen bliver her beskyldt for, at være "ufrivilligt morsom". Til dette må jeg sige, at Arnold altid har bragt lidt humor til sine film (som regel med vilje).

Husk nu at det er en god gammeldags actionfilm. Dette betyder urealistiske actionsekvenser!

Da I anmeldte "The Last Stand", også med Arnold Schwarzenegger, fik den også en dårlig vurdering. Det virker som et lidt sjovt sammentræf.

Jeg synes begge film var fede, og 80'er action er nu engang noget for sig selv.

You watched it! You can't unwatch it! Stay tuned for more: Tales of Interest!
Gravatar

#17 Høegh 10 år siden

Tang (16) skrev:
Jeg synes begge film var fede


Det virker som et lidt sjovt sammentræf.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#18 pleuph 10 år siden

Filmz, filmz, filmz... Hold nu for helvede op med at sende anmeldere ind for at se film som de på forhånd godt ved de ikke kan lide! Som andre har nævnt gjorde i det med The Last Stand, og nu har i gjort det igen. Det er hamrende uprofessionelt.

Denne film er lavet til folk som elsker Sly og Arnold, og 'glimt-i-øjet' 80'er action generelt. Når en anmelder ligefrem starter med at sige at han ikke forstår genren, så har hans mening lige nøjagtigt 0 værdi.

Denne film er, ligesom The Last Stand, et vellykket og yderst underholdende callback til stjernernes storhedstid. Der er humor, action og en gennemskuelig historie. Lige som det skal være. Denne film leverer præcist hvad den lover, og den gør det godt.

5/6 fra en som rent faktisk er en del af målgruppen.

Tag jer sammen Filmz!
Pløf?

Oink!
Gravatar

#19 paideia 10 år siden

http://filmz.dk/forum/anmeldelser/escape-plan-82306# skrev:
Husk nu at det er en god gammeldags actionfilm. Dette betyder urealistiske actionsekvenser!


Jeg er forbløffende enig med det overstående bortset fra det lille ord "god". ;-) Jeg synes, man skal være lidt forsigtig med at sammenkæde "god" og "gammeldags".

Derudover vil jeg i svar til #18 bemærke, at en filmanmelders mening vel netop kun har værdi, hvis det er hans egen subjektive holdning. En god anmeldelse er man optimalt set enten meget enig eller uenig i. Hvorvidt man så altid sender folk ind for at anmelde film, de er i målgruppen til, og som de på forhånd ved, de kan lide.. Ja, det er vel et redaktionelt valg, men det forekommer mig at være en ret begrænset form for filmjournalistik. Det er rart (og sundt) at blive udfordret en gang imellem.

#15 Jeg var faktisk, som jeg også bemærker i min anmeldelse, lidt imponeret af Schwarzenegger. Scenen, hvor han taler tysk, som andre allerede har nævnt, fungerer faktisk ret godt. Jeg ville meget gerne se ham i nogle interessante biroller snart, hvor han fik lov til at gøre noget andet end at slå på tæven.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#20 Geekalot 10 år siden

Jamen la os da håbe han får hovedrollen i Fifty Shades of Grey. nogle skal holde sig til det de er gode til :)

Skriv ny kommentar: