“Event Horizon” er en effektiv og stemningsmættet futuristisk skrækfilm, der fungerer fint lige indtil filmens sidste akt, hvor det hele går lige lovlig over gevind. BD-udgivelsens transfer og lydspor imponerer, og ekstramaterialet er velproduceret, informativt og underholdende. Er man fan af filmen, er det bare med at få skiven lagt i indkøbskurven øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 14 år siden

McPeter (10) skrev:
#8 - altså - vi er enige om at slutningen i Sunshine i hvert fald ikke er helt normal, ikke? ;-)
Synes begge slutninger er rimeligt ekstreme, bare med hver deres stil/tilgang.


Ja, og det har du selvfølgelig lov at synes.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 Tommy Kristensen 14 år siden

Spot on anmeldelse, fuldstændig enig - måske man skulle give HD-versionen et kig.
Gravatar

#13 aero 14 år siden

Vi følger rumskibet Lois & Clark - er du sikker på det ikke er "Lewis & Clark" efter de to opdagelsesrejsende i 1803-1806 som var blandt til første til at krydse Amerika?
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#14 Highland Park 14 år siden

riqon (3) skrev:
Jeg husker ikke ret meget af denne film, udover at jeg absolut ikke kunne fordrage den...

Du er ikke den eneste... jeg synes, at den er noget værre bras og gider ikke spilde tid på at gense den.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 The Insider 14 år siden

#13, jamen dog, du har jo fuldstændig ret! Hørte det altid som Lois, og det giver jo også mening med Clark :-) Et bedre, om end stadigvæk mærkværdigt navn til rumskibet.
War. War never changes.
Gravatar

#16 Skeloboy 14 år siden

Synes ikke slutningen er specielt ødelæggende for filmen, meeen den løber lidt af sporet
Gravatar

#17 aero 14 år siden

#15 - Den eneste grund til jeg ved det, er såmænd også kun fordi jeg selv har lavet fejlen engang ;) Og det kan jo give mening, hvis man tænker, Lewis og Clark (anno 1803) ville se hvad der var på den anden side af Amerika, og Lewis & Clark skibet ville se, hvad der var på den anden side af universet, hvem siger Poul W S Anderson ikke kan have lidt dybde i sine film? :-P
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#18 Kram 14 år siden

Event Horizon er uden tvivl det eneste gode der er kommet ud af Paul Anderson, men der til skal det dog også siges at det ER en god film, desværre med en skuffende slutning. Hans nyeste film, Death Race, er for mig bare endnu en skuffende film.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#19 x marks the spot 14 år siden

Den skal da klart ejes. :)

Anmeldelsen nævner dog intet om billedet er blevet strukket som nævnt her:

the image has been ever-so-slightly stretched vertically, leaving some of the ship’s corridors and crew’s faces looking a bit pinched. I almost didn’t notice the abnormality until someone pointed it out to me, but sure enough, it’s there.


Plukket fra anmeldelsen her HighDefDigest

Er der nogen, der har opdaget samme billedfejl?
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#20 The Insider 14 år siden

#19, yes, billedet er blevet strakt en anelse, hvilket den også var på begge dvd-udgivelser - er ret overbevist om, det var et stilistisk valg af Anderson. Du kan også se det på billederne i anmeldelsen (tydeligst på det med besætningsmedlemmerne). Det er dog heldigvis i mild grad, og jeg synes egentlig ofte, det styrkede følelsen af foruroligende ubehag under filmen frem for at irritere. Men en sjælden gang imellem var det da en anelse jarring :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: