“The Evil Dead” er måske ikke lige så populær som sine to efterfølgere, men det er stadigvæk trilogiens uhyggeligste kapitel, og selvom filmen har næsten 30 år på bagen, er den stadigvæk grum og gruopvækkende – på den fede måde. Udgivelsens AV-præsentation overgår alle forventninger, og her er timevis af både gammelt og nyt ekstramateriale. Hverken fans eller nysgerrige sjæle bør tøve med at købe denne eksemplariske Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Svagin 13 år siden

Er der nogen der ved hvor man kan finde danske udgivelser af de to første på dvd?

http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

Stereo Studios der har jeg da set dem, men jeg fandt en anden i en rodebunke for brugte dvd i Blockbuster til kun en 20er.

Det ser ud til at man skal invistere i en Evil Dead BD, men jeg venter til man kan få dem alle samlet i en boks tak.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Riqon 13 år siden

Formodentlig en af de mest overvurderede gysere til dato.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 Barnebarn 13 år siden

#3

Den må vist stå på din egen regning.

I min verden var Evil Dead samt The Thing de 2 mest uhyggelige film i sin tid. Det står klart at I dag, hvor man ikke er så ung og let skræmt mere, at de ikke er nær så uhyggelige.

Men begge har det til fælles, at de stadig holder den dag i dag - i modsætning til mange andre gysere.

Da jeg var yngre overså jeg fuldstændigt de sjove elementer i filmen - mens de naturligvis ikke er til at overse i 2'eren for slet ikke at snakke om 3'eren ;)
Gravatar

#5 Riqon 13 år siden

Barnebarn (4) skrev:
Den må vist stå på din egen regning.


Ehhh ja, hvordan skulle "mest overvurderede film" kunne stå på alle andres regning? Så havde den jo netop ikke været vurderet højt. ;)

The Thing er jeg derimod enig med, og modsat dig så giver den mig faktisk stadig kryb, mens Evil Dead bare ligner, hvad den er: En amatørfilm et par skoleelever har stykket sammen (hvilket træder mest tydeligt frem i den (u?)frivilligt morsomme trævoldtægtsscene). Jeg kan ikke begribe, at folk finder den skræmmende.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

Min favorit af de 3 film, der ellers alle er fantastiske. Totalt undervurderet film =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Thomsen 13 år siden

#6 - What he said.

Jeg har aldrig været fuldstændigt bidt af 2'erens "splatstick"-humor. 3'eren er dog vokset en del hos mig, efter jeg fik fat på den flotte kinesiske dvd-udgave fra MGM.

Den første Evil Dead er stadigvæk, for mig, den bedste og mest uhyggelige - med alle sine begrænsninger. Faktisk er begrænsningerne netop en af årsagerne til, at jeg finder den så god. Det er utroligt, hvad Raimi og co. har fået ud af $7 or en rulle ståltråd.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8 Knuden 13 år siden

En af de fede detaljer ved denne film er også at det tog 4 år at finansiere hele "skidtet", så man kan faktisk se adskillige scener hvor Ash pludselig har taget 4 års kilo på tilfældige steder.

Men som 6 ud af 7 indtil videre har sagt. The Evil Dead holder stadig idag, og ja, det er et stykke film hvor tanken "det kunne jeg sgu da have lavet selv" fremkommer, men ikke desto mindre kan jeg stadig hoppe en halv meter op i luften af flere scener idag, og det er altså noget af en bedrift. Mener samtidig at The Thing og The Evil Dead besidder et meget smalt sammenlignings-grundlag :/
Gravatar

#9 Riqon 13 år siden

Knuden (8) skrev:
En af de fede detaljer ved denne film er også at det tog 4 år at finansiere hele "skidtet"


Thomsen (7) skrev:
Det er utroligt, hvad Raimi og co. har fået ud af $7 or en rulle ståltråd.


Lyder som 4 meget krævende år ... ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 Michael2t 13 år siden

Var jeg den eneste, der gik FULD-STÆN-DIG i stå, da der i en sætning stod, at en pige blev voldtaget af et træ!? WHAT!??????????????????????? Det... jamen... det kan ikk... eller... det... jamen... det er jo.... WHAT!???????

Skriv ny kommentar: