Selvom man ikke skulle tro det, så er der faktisk formildende omstændigheder midt i alt rodet. Vittorio Storaro er en mesterfotograf, og hans spil med lys og skygge er formidabelt selv i denne film. Når hans billeder ikke bliver ødelagt af fingermalede specialeffects, er de flotte at se på, og gør filmen pænere end den fortjener. Derudover er Stellan Skarsgård så professionel en skuespiller, at han kan få selv de mest latterlige replikker til at lyde nogenlunde troværdige. Hvor hans medspillere fortrinsvist reagerer på ondskaben ved at spile deres øjne op og svede lidt, er hans skuespil et af få lyspunkter. Men som vi alle ved, har Djævlen jo i virkeligheden hjemme i Hollywood, og han forsøger altid at lokke os til at bruge penge på dårlige film. I tilfælde af “Exorcisten: Begyndelsen” er det derfor nødvendigt, at være stærk i troen og helt ignorere dette intetsigende og dybt kedelige makværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 19 år siden

I Filmland mente de at Renny Harlin var den dummeste instruktør der nogensinde havde fået lov til at instruere film i Hollywood! :)
Gravatar

#2 filmz-bullseye 19 år siden

:) Ja, lyder godt nok ikke godt - så kan de måske lære at lade mesterværkerne ligge på hylden!
Gravatar

#3 Patriarch 19 år siden

hehe... en af mine kammerater var HELT oppe og køre over den. Han er anmelder på et andet film website og giver den 5 ud af 5...

Nu bliver jeg jo næsten nød til at se den :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 19 år siden

LORT! Jeg ville jo have, at den skulle være fed. Hmm, jeg håber, man i det mindste får en dvd-udgivelse med begge instruktørers versioner af filmen (både den, der blev skrinlagt, og den for nærværende anmeldte).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 Michael Andersen 19 år siden

#3 Måske har han set Schraders version? ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 filmz-vassago 19 år siden

#4: jeg havde faktisk også glædet mig en del til filmen, jeg havde godt nok lidt på fornemmelsen at det ville gå hen og blive noget lort - men jeg ender nok med at kaste 65kr efter den alligevel.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 filmz-banjo 19 år siden

Så denne film for 2 uger siden, den var skuffende for mig. Men var heller ikke vild med de orginale.
men okay...
Gravatar

#8 DjBeau 19 år siden

Jeg må nok sige, at jeg er lidt uenig denne gang. Ok, den skulle nok ikke have mere end måske 3, men jeg sad faktisk og var ret skræmt meget af tiden. Jeg synes, den havde stemning og gode chok. 65,- er måske lidt meget for den... Men jeg synes nu, den var ok.
I øvrigt kan man ikke klandre Harlin. 6 uger i et studie... det kan man jo ikke byde nogen.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 5 Lige mine ord Michael :)

Jeg kan ikke lide en film, som dikterer mig, hvornår man skal gyse. Jeg syntes den er enormt ringe. Utroligt at Renny Harlin ikke har lært noget af den tid han boede på Elm Street. For mig er der kun en Exorcisten film og det er den første. Ikke en gang gode Stellan Skarsgård kan redde denne film - 1/6 herfra.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 filmz-vassago 19 år siden

Ahh, "The Long Kiss Goodnight" er da feeee :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: