Sylvester Stallone har samlet et udpluk af de gamle legekammerater fra fordums tider til, hvad må være sensommerens bedste bud på et actionbrag. Selv er han i topform med hængende mundvig og kælderrøst i en lidt altmodisch, men eksplosiv actionfilm, hvor computereffekter er dømt ude, og den smertehungrende stuntmand er på plads der, hvor det gør allermest ondt.

Filmz TV har som eneste danske medie været i Los Angeles og talt med Sylvester Stallone, Dolph Lundgren og Eric Roberts. Du kan se hele det eksklusive video-interview her.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bobby Singer 13 år siden

Øv blev sgu en smule skuffet. Det er en okay actionfilm, med førsteklasses action stjerner, desværre havde jeg håbet på lidt mere.

4/6
Idjit
Gravatar

#22 jessup 13 år siden

4 stjerner - så den er altså lige så god som Inception? - pleeeeease!
This is just until June
Gravatar

#23 wiseguy 13 år siden

Lige nu burde jeg egentlig bruge tiden på at barbere min tænder for God Damn! man får sku hår på tænderne af at se The Expendables.

Mine forventninger blev fuldt ud indfriet. Det er sku lang tid siden jeg har moret mig så kosteligt over en hjernedød actionfilm.

Der er corny dialog, der er et plot der er tyndere end forhuden på en myre, der er masser af halvdårlig og ligefrem elendig cgi. Hvis man vil kritisere, er der rigeligt at tage af men, men, men make no mistake The Boys er i den grad Back in Town !!! Jeg var smadret af grin fra Lundgrens første replik og de fede old school oneliners kommer bare dryssende, som filmen skrider frem.

Stallone er ja! Stallone!! Han gør det, han har gjort bedst siden jeg var en lille knægt og han gør det sku stadig med stil. Han er garant for vaskeægte drengerøvs underholdning, som de lavede den i 80erne og han er ikke endt som en joke som Seagal. Dolph Lundgren er stadig en af de meanest motherfuckers! Jeg har ikke set ham i en skid siden Universal Soldier eller så'en noget, men for fanden hvor er han da cool!!

Jeg er ikke enig med anmelderens vurdering af Statham. Jeg synes han fungerer glimrende både i egne scener og i sammenspil med Stallone. Jet Li er den, jeg synes, der falder mest uden for i filmen. Humoren omkring hans rolle fungerer fint, men han får ikke et ben til jorden overfor de "tunge" drenge.

Giselle Itié er piv ringe i filmens kvindelige "hovedrolle" og nærmest direkte irriterende - jeg vil hellere ha' set meget mere til Charisma Carpenter (mums).

Anyways på trods af alle dens små skønhedsfejl er The Expendables helt klart årets film i genren "Hjernedød drengerøvs action". Den bliver helt klart rykket hjem på BD og jeg vil glæde mig til et gensyn og det bliver en af de film, man kommer til at se med drengene rigtig mange gange!

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#24 chronaden 13 år siden

Må tage hatten af for Dolph Lundgren, syns han var filmens største plus.
7/10
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#25 chandler75 13 år siden

jessup (22) skrev:
4 stjerner - så den er altså lige så god som Inception? - pleeeeease!


# 22 Det er vist ikke samme anmelder... :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#26 wiseguy 13 år siden

De to film ka vel for hulen heller ikke rigtig sammenlignes!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#27 Michael Andersen 13 år siden

#25 og #26
Det er jessup for fanden. Eller lad mig sige det sådan her: Hvis han spillede for en fodboldklub ville det være for den israelske klub F.C. Ironi.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#28 filmz-Bruce 13 år siden

Ok, jeg havde sgu godt nok sat næsen op efter noget, ovenpå traileren, så da jeg blev inviteret til premiere i Lyngby til aften, så var det med en god feeling.

Men hold da kæft et ringe manuskript. Glæden over gensyn med gamle ikoner og scenen med de tre Planet Hollywood drenge og et par gode action sekvenser, kunne ikke overdøve larmen af årets ringeste plot. Jo, jeg er 80'er dreng, siddende med studenterhue i hestevogn i 1984 og stor fan af det glimrende soundtrack fra filmen med bl.a. CCR, Thin Lizzy. Men så desperat er jeg ikke.

1 stjerne til Mickey Rourke for én velspillet scene (som desværre var sørgeligt lidt med), 1 stjerne for cast og action og 1 stjerne som udbetaling til en anden manuskriptforfatter.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 filmz-Utyske 13 år siden

#28 -

Du drikker for meget latte!!! ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#30 frankdrebin 13 år siden

Blev også lidt skuffet, men det er ikke nogen dårlig film! Vil gerne se den igen! Men ligesom #21 havde jeg håbet på lidt mere!

Scenen med Arnold var herlig :)

Skriv ny kommentar: