Sylvester Stallone har samlet et udpluk af de gamle legekammerater fra fordums tider til, hvad må være sensommerens bedste bud på et actionbrag. Selv er han i topform med hængende mundvig og kælderrøst i en lidt altmodisch, men eksplosiv actionfilm, hvor computereffekter er dømt ude, og den smertehungrende stuntmand er på plads der, hvor det gør allermest ondt.

Filmz TV har som eneste danske medie været i Los Angeles og talt med Sylvester Stallone, Dolph Lundgren og Eric Roberts. Du kan se hele det eksklusive video-interview her.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Bruce 13 år siden

#29 Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg selv i slutningen af ramadanen ville kunne finde meget mere lys i den film. 3 tallet er højt sat desværre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 Bobby Singer 13 år siden

Mit største irritations moment med filmen er nok, sat i spoiler boks:

The Expendables er en flok hardcore mercenaries, som har beskæftiget sig med at pløkke folk ned og dele håndmader ud til højre og venstre, men lige pludselig vælger de at sætte deres liv på spil for at redde en person de kun har kendt i hvad 12 min? For at redde deres egen sjæl siger du? Ej den køber jeg altså bare ikke!
Idjit
Gravatar

#33 filmz-Bruce 13 år siden

#32 Stallone har ringen på, så det er en drøm. The Expendables har hele tiden drukket i værkstedet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 filmz-ab 13 år siden

Far er skuffet. Men var dog mildt underholdt. Hvis vi nu springer manuskriptet over (det gjorde Sly vel også) så synes jeg, at filmen manglede det glimt i øjet, den selvironi som f.eks Die Hard film har, de kække replikker, som kendetegner mange actionfilm fra 80'erne. Det fås ikke her. Sly er kun interesseret i slåskampe og høj bodycount, hvilket er underholdende, men når actionsekvenserne er så standard udført, som er set i mange gennemsnits film, ja så er der ikke meget glæde tilbage. Rambo 4 huskede man, fordi den var så brutal, at man fik kvalme. Denne her vil kun huskes fordi alle stjernerne var med.

3/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#35 Twister 13 år siden

Jeg er så overhovedet ikke skuffet. Her er mit mini-review fra Facebook.

The Expendables (Sylvester Stallone) 4/6 stars -->Despite of a script which offers no real story and is filled with plotholes as well as paper-thin characters, Sylvester Stallones action-epic still manages to thrill and entertain with its huge and unbelievable action-scenes like no other action movie before it! It may "only" claim 4/6 stars but nethertheless it is four AWESOME stars! Every action-fan should go see this movie! Sly...I salute you!


Filmen har MANGE mangler. Kunne bestemt ikke lide instruktionen på denne film og kameraarbejdet var til tider forfærdeligt! Manuskriptet og karakterene var også virkelig tynde. Men alt dett kan jeg nogenlunde se gennem fingrene med når Action scenerne er så ekstremt veludførte (med veludførte mener jeg her STORE og fuldstændig vilde). Her er sparret på CGI og istedet brugt stunts og "levende" eksplosioner. Som en af mine venner meget klogt sagde da vi kom ud fra biografen. aldrig er jeg gået ind med så lave forventninger men alligevel blevet så godt underholdt. Tempoet i filmen i den sidste halve time er imponerende højt og det stopper ikke med at stige indtil den sidste scene. Og at dialogen til tider er skiftet ud med ene one-liners og punch-lines fungerer så godt netop fordi det er det cast som der nu engang er med i filmen. Jeg ser meget frem til expendables 2 :) Godt nok har filmen rigtig mange mangler og derfor "kun" får 4/6 af mig, men det er top 80'er-mindless-action-underholdning når det er bedst.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#36 PederLyager 13 år siden

5/6 for mig på trods af at genren normalt OVERHOVEDET ikke tiltaler mig. Der er så meget irrationelt i filmen, men når alt kommer til alt, er det virkelig lang tid siden jeg har moret mig så massivt i biografen. Money well-spent.
Film-elsker
Gravatar

#37 HonoDelLoce 13 år siden

WARNING SHOT !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#38 elwood 13 år siden

Getting a txt
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39 chapton 13 år siden

Jeg var inde og se Expendables igår, den skuffe bestemt ikke mig. 5/6 herfra. Det er jo nostalagi så det batter. Skal helt sikkert se den igen og ser gladeligt frem til en toer.
Gravatar

#40 wiseguy 13 år siden

honodelloce (37) skrev:
WARNING SHOT !


Jeg var helt smadret af grin ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: