“Family Guy”-specialafsnittet “Blue Harvest” er desværre ikke særlig specielt. Denne 45 minutter lange, animerede hyldest til “Star Wars”-sagaen er en blandet landhandel spækket med både komiske genialiteter og trivielle platheder. Det virker umiddelbart besynderligt at skulle betale for én skive med ét middelmådigt afsnit af “Family Guy”, når man for et marginalt større beløb kan købe en hel sæson. Men AV-præsentationen er særdeles imponerende, og ekstramaterialet er glimrende, så hvis man enten er tilhænger af “Family Guy” eller “Star Wars” (og hvem er ikke fan af en af delene?), er der alligevel god grund til at investere i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 16 år siden

God anmeldelse! Synes dog godt den kunne have fået mere end 3 stjerner, jeg synes nemlig den var hyleskæg ;)

Men det er hvert fald en dvd udgivelse jeg skal ud at have snarest muligt :)
Gravatar

#2 filmz-BrotherJack 16 år siden

Var den til 3/6? Huskede den som ret morsom. Ikke genial, men en dejlig hyldest med stor kærlighed til Star Wars.

- Specielt Leslie Nielsen-referencen til "Airplane" er simpelthen så underlig opfindsom. Tænk at spoofe spoofs (som de tidligere gjorde da Stewie tæskede Bin Laden og hele titelsekvensen var inspireret af "The Naked Gun")
Gravatar

#3 Andcasso 16 år siden

Kunne godt have fået 4. Referencen til Robot Chicken er iøvrigt kun morsom, hvis man ved at den hyldest blev lavet af Seth Green, der lægger stemme til bl.a. Chris i Family Guy.
Gravatar

#4 akerman 16 år siden

Alt for enig med dig.

FG har slet ikke kunnet leve op til tidligere tiders komiske storhed, med de seneste.. 3-4 sæsoner? :(

Og Star Wars afsnittet var ikke en undtagelse. Bevares, det er seværdigt - men slet ikke så sjovt som i gamle dage. Desværre er der mange hardcore FG fans der ikke kan eller vil indse dette - man er nærmest blasfemisk hvis man antyder, at det bare ikke er sjovt mere.
Gravatar

#5 filmz-Liller 16 år siden

Jeg synes også, Family Guy er blevet meget ujævn efter sæson 3, og jeg har stort set ikke gidet at se afsnit fra sæson 4 og frem. Dog synes jeg, at Blue Harvest er markant bedre end de få afsnit jeg trods alt har set af de nyere sæsoner. Jeg morede mig ret meget.
Gravatar

#6 Michael Andersen 16 år siden

#4 Jeg synes man derimod tit hører folk lufte at de ikke synes "Family Guy" ikke er så sjovt mere. Der er jo næsten gået sport i det :)

Jeg finder den stadig sjov, men jeg er enig i at "Blue Harvest" ikke er noget særligt, mest fordi det jo bare er en gennemgang af "A New Hope" og derfor blottet for de store overraskelser. Normalt kan der ske alt mulig mærkeligt i serien, så man ikke ved hvor man kommer hen, men her er det desværre bare lige ud landevejen tilføjet lidt sjov og spas, men ellers kan jeg ikke nikke genkendende til at serien generelt ikke er så sjov som i gamle dag. Nogle afsnit er bedre end andre, men sådan synes jeg altid det har været med "Family Guy".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#7 filmz-Bartman 16 år siden

Hva er det så titlen Blue Harvest betyder? :D
Gravatar

#8 The Insider 16 år siden

#7, det er, hvad "Return of the Jedi" gik under under optagelserne for at holde dem "hemmelige" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 Michael Andersen 16 år siden

Og et fint lille twist på "Jedi"-historien: Da filmkopierne af "The Simpsons Movie" blev sendt ud til biograferne stod der "Yellow Harvest" uden på kasserne.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: