I en tid, hvor mange tegnefilm bliver skåret over samme læst og bygget på et fundament af platte jokes, er det tvivlsomt, at man ville overveje at producere en film som “Fantasia”. Disneys tredje tegnefilm i spillefilmslængde er en æstetisk triumf, der stadigvæk overgår næsten alt, som Disney og konkurrenterne har udgivet siden. “Fantasia” er vitterligt fantastisk, og det samme kan man sige om udgivelsens blændende AV-præsentation. Den gamle klassiker har formentlig ikke set så godt ud siden biografpremieren i 1940, og lydsporet er fænomenalt. Der er ikke lige så meget ekstramateriale på skiven som på de fleste af Disneys BD-udgivelser, men det, som er her, er glimrende. Enhver tilhænger af håndtegnet animation bør eje denne skive.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Twister 13 år siden

Denne udgivelse fik jeg af mine forældre i julegave. Har stadig kun set lidt ekstra materiale og så lige kigget lidt på mine ynglingsscener i filmen, men mangler stadig at se hele filmen i dens helhed. Fedt at de den får flotte ord med på vejen. Nu glæder jeg endnu mere til at få den set når jeg får tid engang.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#2 Sweetiebellefan 13 år siden

Et mesterværk!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3 Riqon 13 år siden

Det er nok mere sandsynligt, jeg køber Pinnochio, før jeg køber denne, men kunne da være interessant at se den igen - jeg er også én af dem, der blev mega skuffet som barn, og jeg er nok ikke helt kommet mig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

Enhver tilhænger af håndtegnet animation bør eje denne skive.


Jamen det er jeg jo! :D
Idjit
Gravatar

#5 Kopper 13 år siden

kan man også købe den på almindelig DVD??
Gravatar

#6 Twister 13 år siden

Kopper (5) skrev:
kan man også købe den på almindelig DVD??

Ja det kan man :) har set den både i stereo studio, BlockBuster og TP musik mener jeg
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7 Michael Andersen 13 år siden

#5 Nej, kun på "Disney DVD" :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 Twister 13 år siden

Michael Andersen (7) skrev:
#5 Nej, kun på "Disney DVD" :P


touche. ;)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#9 Gasivodo 13 år siden

Genialt håndværk - jeg hader til gengæld Michael Mouse. Så dette værk bliver noget juks lige meget hvordan og hvor mange medier det end kommer ud på!

Kan godt lide: "...bygget på et fundament af platte jokes..." Jeps:-D Og netop derfor ejer jeg; The Chronological Donald I - IV REG 1!

Edit: Og hvor bliver de resterende Olsen bande anmeldelser af?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#10 Kopper 13 år siden

Twister (6) skrev:
Ja det kan man :) har set den både i stereo studio, BlockBuster og TP musik mener jeg


Godt... ville så bruge lidt tid på google og finder den :)

Skriv ny kommentar: