Mest af alt så excellerer filmen dog i kraft af sit overskud af charme, sin uimodståelige skæve humor samt de glimrende stemmepræstationer, hvor ikke mindst George Clooneys glatte røst føjer meget til fortællingens lune. Resultatet er et ganske pragtfuldt værk, som man ikke blot har lyst til passivt at betragte. Man vil røre den, kravle ind i den og give den en ordentlig krammer.

Læs også Filmz-artiklen: Wes Anderson – den skæve virkelighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dh-ad 13 år siden

En dejlig modreaktion mod alle de opstyltede computeranimeringer og lavet i en stil, hvor man kan se, at den ikke forsøger at efterligne computeranimering. På min top 10 over de bedste animationsfilm til dags dato.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#12 Sweetiebellefan 13 år siden

Herlig retro stil.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#13 rockysds 13 år siden

Jeg fandt den også aldeles uimodståelig. Pragtfuld film. Som RFriis nævner i typisk Wes Anderson-stil. Han gør virkelig materialet til sit eget og kæler for detajlerne; og så er den bare så hundens sjov.

Sammen med "The Life Aquatic with Steve Zissou" kunne denne film meget vel tyde på, at Anderson er i sit es, når Noah Baumbach har været inde over manuskript.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#14 Antlion 13 år siden

Så fik jeg den endelig set.

En yderst fascinerende film, der med sin afdæmpede tilgang til animations-mediet, aldrig bliver for selvhøjtidelig. Intelligent og humoristisk!

Var jeg den eneste der smilte, da Georges Delerues barok trompet fra "La Nuit américaine" akkompagnerede Mr. Fox' fremlæggelse af flugtplanen? :)

Skriv ny kommentar: