Naturligvis er “Far til fire – tilbage til naturen” stadigvæk familievenlig, og det meste serveres med et glimt i øjet og pudseløjerlig musik i baggrunden, men filmen er stadig forbavsende dristig i dens skildring af familiens opgør med lokalsamfundets udskud. De allerbedste familiefilm har en skyggeside og antydningen af, at noget kan gå galt, men “Far til fire – tilbage til naturen” når ikke genrens kronjuveler til sokkeholderne – og ikke blot fordi filmen lægger ud med et hav af jammerlige jokes, men fordi den slutter på selvsamme måde. Filmen vender ryggen til sin hæderlige midterdel med en langstrakt slutning, der drukner i glædestårer, sentimentale svadaer og rærlige replikker som ”De sidder fast i onkel Anders’ lokumshul”. Så i stedet for at blive efterladt med et smil på læben, sidder man tilbage med luftkastellet ”Hvad nu hvis…?”

Se også: Filmz TV møder “Far til fire”-holdet

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 12 år siden

Far til Fire har aldrig rigtigt været min smag, og slet ikke de nye. Men hvis situationen skulle komme at jeg skulle se en Far til fire film med mine niecer så ville jeg nok ikke sige nej til at undersøge denne film nærmere.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 wimmie 12 år siden

Øv, havde ellers set frem til at se Onkel Anders blive voldtaget for øjnene af hele familien af gustne rednecks :/



Oh well, måske man skulle smække Deliverance på i stedet...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#2, testpublikummet var ikke begejstret for scenen, så derfor blev den uheldigvis sakset :-/ Filmselskabet frygtede også at få et sagsanlæg på halsen, idet Jess Ingerslev sang "Næ næ næ næ næ, det må I ikke, fy fy skamme..." under hele sekvensen.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Ericmase 12 år siden

What?! Far til Fire er altså bedre end English? HELL NO!!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#5 Highland Park 12 år siden

wimmie (2) skrev:
Øv, havde ellers set frem til at se Onkel Anders blive voldtaget for øjnene af hele familien af gustne rednecks :/
Ha ha!

Du må pænt vente på "Far til fire - i onkel Anders".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6 Nicki52 12 år siden

Det kunne godt være man tjekke den ud på et tidspunkt. Men det bliver først når den kommer på dvd. Gider ikke spilde mine penge igen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#7 Sweetiebellefan 12 år siden

Jeg ser gerne med hvis der er en heks og et håndholdt kamera.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8 misuma 12 år siden

Pga arbejde var jeg tvangsindlagt til at se filmen med en flok unger.

Jeg ved naturligvis, at jeg ikke just er målgruppen og filmen skal ses igennem børneøjne, (vent, det lyd makabert) men for pokker hvor var det en pine fra start til slut.

Tåkrummende og yderst kunstigt "skuespil" og en alt for massiv, påtrængende og næsten konstant morale om hvorledes vi skal gebærde os i naturen.

Føj, føj og møg. Undskyld, jeg skulle lige ha' det ud af kroppen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9 isaac 12 år siden

@Misuma. Lyder PRÆCIS sådan som jeg havde forestillet mig den. Det er metervare, og af den billige og tarvelige slags. Og meget konstrueret, så meget at man ikke kan glemme at det er skuespil. Jeg elsker de gamle Far Til Fire film, og har set mange af dem før i tiden og de sidste par år på Charlie, men de nye siger mig ingenting.

Skriv ny kommentar: