Gravatar

#1 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Det er simpelthen hårdt at acceptere, at den Oscar-belønnede filmmager, hvis internationale succes i 90'erne gjorde ham til folkets kunstneriske kæledægge, er forfaldet til den slags traditionelle melodrama, der gennemsyrer hans seneste produktion.


Har han ikke altid lavet "den slags traditionelle melodrama"? ;) Manden er en af verdens mest overvurderede instruktører imo...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Han har trods alt vundet to gange i Cannes - det må da tælle for et eller andet...

Jeg synes hans danske film er fremragende - "Busters verden", "Zappa", "Tro håb og kærlighed" og især "Pelle erobreren". Filmen knak (no pun intended) da han søgte til udlandet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#2: Du har ret mht. hans danske børne- og ungdomsfilm (som det dog er en del år siden, han har lavet).
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#4 king b 16 år siden

Puha, en film. Forbløffende ringe personinstruktion (de mange bævrende nærbilleder var nærmest ufrivilligt komiske til tider), gumpetungt fortælletempo og et manuskript, der er fyldt med tåbelige "tilfældigheder", som Insider så smukt gør opmærksom på i sin velskrevne anmeldelse. Og så er hele affæren i øvrigt moralsk dybt forkastelig - hvis jeg var Nelson Mandela ville jeg også protestere over at være endt som stiv karikatur, der skal give den hvide mand bedre samvittighed. Som sagt: Puha.

2/6
Gravatar

#5 filmz-Chiron 16 år siden

Jeg valgte at gå ind og se denne film sammen med min datter og jeg må indrømme det var en blandet oplevelse. På den ene side kunne jeg godt li' den vinkel som fortællingen har...den bevægelse som Fangevogteren James Gregory og hans familie foretog...men den kan man vel næppe tilskrive Bille. Derfor vil jeg huske historien, men ikke filmen som sådan. Har Bille kastet sig over en større opgave end han egentlig magter...det er som om han ikke rigtig kommer ind under huden på personerne...han svæver lidt oppe over det hele og opserverer. Dette gør også at filmen ikke rigtig rør en....men historien gør. Min datter på 15 var til gengæld meget berørt af filmen og syntes den var virkelig god! Så måske er det rigtig at den vil være god som oplysningsfilm i folkeskolen...
3/6
"May the force be with you"
Gravatar

#6 filmz-NEBI2000 16 år siden

Jeg er ikke enig i at filmen eller Bille Augustes arbejde var skuffende.
filmen er yderst interressant og jeg kan ikke vente med at se den igen og få endnu flere detaljer og oplevelser ud af den.
Jeg er sikker på at mange vil give mig ret i at filmen er fantastisk.
den viser tydeligt hvor hårde omstendigheder mange har levet under, men på en måde så alle kan holde ud at se på det.
Gravatar

#7 Truntemus 16 år siden

En MEGET flot film. 4 stjerner herfra.

Skriv ny kommentar: