“Fast Food Nation” er et stærkt og bydende nødvendigt indspark, der i den grad revser industrisamfundet i almindelighed og det amerikanske samfund i særdeleshed for sine udtalte dårligdomme. De mange sideløbende historier tegner nuancerede og knugende billeder af fødevareindustriens bagsider. Dem er der mange af. Filmens styrker ligger særligt i de politiske agendaer og evnen til at sammenknytte de forskellige historier til et samlet hele. Udgivelsen suppleres i øvrigt af en vellykket dokumentarfilm, der går bag om filmens tilvejebringelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 16 år siden

er det Bruce Willis på nr. 3 billede i anmeldelsen? Eller ligner han ham bare?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 tiany 16 år siden

det er bruce willis - han er i hvert fald med i filmen
Valar morghulis
Gravatar

#3 filmz-cybercow 16 år siden

Det er en ok god film...giver en noget at tænke over. Lad mig sige det sådan her , jeg spiser IKKE mcD eller BK mad mere.
To gange halv hjerne er lig med en kvart !
Gravatar

#4 Arne4real 16 år siden

# 3 Det tror jeg nu roligt, du kan gøre. En af pointerne i bogen "fast food nation" var, at der var større omhu forbundet med produktionsprocessen til det europæiske marked. Og så kan man jo selv tænke sig til, hvad større omhu betyder. Jeg selv spiser glædeligt på McDOnald's og BK en gang imellem.
Gravatar

#5 BN 16 år siden

2:

Det var bare fordi hans navn ikke fremgik af rollelisten.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 mvejen 16 år siden

Er jeg den eneste der synes at filmen var omkring alt for mange emner i stedet for at fokusere på nogle enkelte kerneemner.
De behandler bl.a. udnyttelse af Mexicanske arbejdere, dyrevelfærd og fødevarekvalitet.

Det virkede for mig forvirrende at man forsøger at behandle så mange emner. Og hvorfor er det vigtigt at svine fast food industrien til mht. udnyttelse af mexicanske arbejdere når dette problem ikke kun er gældende for denne industri.

#3 Mht. ikke at spise på McD, så vil jeg til enhver tid foretrække deres mad fremfor den lokale pizza-smeds. Mit umiddelbare gæt er at de store fast food kæder i DK stiller højere krav til fødevarekvalitet end den lokale takeout gør.

Skriv ny kommentar: