“Fearless” er en udmærket genfortolkning af martial arts legenden Huo Yuanjias liv i starten af sidste århundrede. Selv om filmen har visse tempomæssige og fortællemæssige kvaler, er det en både underholdende, opfindsom og betagende beskrivelse af en kampsportsudøvers talent, indre sider og tragedier. Det kan dog ærgre, at udgivelsen ikke byder på mere ekstramateriale, end det har været tilfældet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 duuk74 17 år siden

Fin film. Jeg synes første halvdel var noget kliche præget, og filmen sætter først rigtig igang efter tragedien. Jeg kan ret godt lide personudviklingen og Huo Yuanjia's filosofi. Slutningen er også lige i øjet.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 DarkLight 17 år siden

I lyset af anmeldelserne man har set rundt omkring var jeg utroligt skuffet.

1 / 6.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-Plimmer 17 år siden

Filmen var ok, men så mager en dvd udgivelse giver jeg ikke penge for.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#4 chandler75 17 år siden

Filmen var som sådan udmærket, men det irriterede mig, at man havde valgt at lave effekter ala "House of Flying Daggers" og "Hero", når nu det skulle forestille, at filmen portrætterede en historisk person.

Almindelig lige-på-og-hård kampsport kan være dynamisk nok, uden at de skal løbe lodret op ad stolper...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: