Filmen er uden egentlige stjerner, endnu i hvert fald, for alle fire hovedrolleindehavere er gode bud på kommende store navne. De leverer alle glimrende præsentationer, og det er underholdende at se Alexis Bledel, der her har en noget anderledes fremtoning end den hun havde i “Sin City”. Som det næsten altid er i film der er delt op i forskellige historier, så er nogle bedre end andre. I denne er Lenas græske eventyr ganske vist det flotteste, men absolut også den svageste del af filmen og selvom Bridgets del er sjov er den ikke særlig interessant. Filmens hjerte ligger først og fremmest i Carmen og Tibbys historier, der begge udvikler sig meget rørende.

Filmen rammer et par falske toner ind imellem, og som tilskuer er det svært ikke at føle sig en anelse manipuleret med et par gange. Ikke desto mindre er filmen fri for egentlige fejltrin, og plottet er fuldt af intelligente observationer. “Fire veninder – et par jeans” er en glimrende, uprætentiøs og bevægende lille film, der har mere på hjerte end de fleste, og som fortjener udbredelse ud over sin målgruppe. Der er ganske rigtigt en smule magi i bukserne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-thomas _h 18 år siden

Se der blev jeg sgu overrasket. Kunne da godt være man skulle give den et kig - ihvertfald når den kommer på DVD.

PS. Rigtigt godt "svirp med halen", som det jo hedder sig når man skriver sådan en fin afslutning :-)

God anmeldelse!
Gravatar

#2 Hal60 18 år siden

Okay, havde ikke lige regnet med den fik så gode anmeldelser. Oh well, vil se den når den engang rammer Blockbuster!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#3 Lady Arwen 18 år siden

En rigtig sød film.. Så den med mine veninder og nogle islændinge vi har på besøg.. Vi havde det vildt sjovt.. Og alle kunne lide filmen..

4/6
Doctor Who <3
Gravatar

#4 filmz-snookie 18 år siden

Fire veninder - et par jeans...det er sommerens fedeste film udover de fantastiske 4 og Dirty dancing 2...
hvor mange her elsker film li´så meget som mig???? :3
Gravatar

#5 mini_jette 18 år siden

hmm, den er lidt middelmådig er den ikke? Jo, det synes jeg altså den er, men klart bedre end jeg havde forventet... Så jeg giver den, lad mig se, jo 3/6... Men det er kun fordi jeg ikke kan give den 2½/6....

Til gengæld tror jeg den er MEGET velegnet til en vaskeægte tøseaften hjemme i sofaen... Så måske skal den have en chance til på et tidspunkt...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.

Skriv ny kommentar: