Instruktøren Richard Loncraine, som stod bag den vellykkede “Richard III” med Ian McKellan i hovedrollen, følger pligtskyldigt thrillerens konventioner, mens han desperat prøver at holde tempoet oppe og spændingen ved lige. Men med kun få finter i højrebenet resulterer det hele i stedet i en ujævn fortælleoplevelse, som aldrig rigtig fænger. Manuskriptets groteske rovdrift på tilfældighedernes spil er den glade folkekomedie. Flere absurde plotelementer (det er aldrig en god ide når man kidnapper en familie også at medbringe familiehunden) gør filmen til en rent ud sagt ufrivilligt komisk affære. Skrællet for binære koder, virtuelle penge og anden elektronisk lir – iPods mig her og Dell-fladskærme mig der – er “Firewall” blot endnu en regulær thriller i rækken, der hverken gør fra eller til for en genre, der har prøvet lidt af hvert.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Emmett22 18 år siden

Hvis den er saa daarlig hvorfor har i givet den 3 stjerner???
Gravatar

#2 azathoth 18 år siden

#1: Der står jo heller ikke at den er direkte dårlig, bare middelmådig. Derfor tre stjerner, som er en middel-karakter.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 Kalle Ferm 18 år siden

Kom nu ind i kampen igen Harrison!
(skal nu nok se den alligevel - det ER jo Harrison, og hans film skal jeg gerne se. Ved godt det er et sølle argument.)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 zamm- 18 år siden

#2 ja, men han nævner næsten ikke noget godt i den, så det burde da kun være 2 stjerner...

Er nu bange for at jeg kommer til at se den alligevel
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

Get Off, my Server!

8-)

Lyder som en ok popcorns film 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-Bartman 18 år siden

Hvaaa er det bare mig eller er Harrison Ford ved at være lidt for gammle til at spille Jeg-redder-hele-dagen-typen..?
Gravatar

#7 SpielbergFreak 18 år siden

Skal uden tvivl se de, men har lige fra starten haft bange anelser, så jeg har ingen forventninger. Jeg glæder mig mest til at se Paul Bettany folde sig ud!

Jeg synes det er pinligt at Harrison Ford (og andre faktisk ret gamle mænd) kan blive ved med at spille fædre til 8-10 årige børn, det er jammerligt og plat!
Gravatar

#8 filmz-sanjo 18 år siden

Hvorfor er det pinligt. Jeg kender da op til flere par, som har fået børn i en "sen" alder.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#9 SpielbergFreak 18 år siden

#8

Jamen de render heller ikke rundt og kæmper mod terrorister og bankrøvere samtidig.

En anden ting er at børn i de her film, de sidder altid og griner til sidst, det er jo totalt urealistisk, børn bille jo skulle til krise psykolog, det samme gælder egentlig også voksne.

Men med hensyn til "gamle" forældre, hvis du regner efter skulle Harrison Ford være 54 da han fik den knægt i filmen, det er er sgu for sent efter min mening, man skal også tænke på at børnene mister Deres forældre 20 år før andre gør!
Gravatar

#10 filmz-morpheus75 18 år siden

Har set den. Og sýnes ikke at anmeldelsen yder den retfærdighed nok. Ja, det er måske en "typisk" Harrison Ford film.... Og Hvad så??? Han er sgu efterhånden den eneste af de aldrende stjerner som stadig formår at underholde ordentligt. Jeg glæder mig til at se Indiana Jones, for gør han det bare halvt så godt som i Firewall, så bliver det sgu film oplevelse...
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)

Skriv ny kommentar: