Hvis man ser bort fra Denzel Washingtons præstation i hovedrollen, er “Flight” et udmærket, men noget konventionelt drama om én mands kamp med alkoholisme og stofafhængighed. Men alene Washingtons indsats (samt en fænomenal indledning, der tirrer nerverne mere end en myg i soveværelset) frister mig til at betegne “Flight” som et must. følelsesladet og fængende er Washingtons kompromisløse præstation. Både filmens billed- og lydside imponerer i øvrigt på Blu-ray, og selvom ekstramaterialet kunne og burde have været mere dybdeborende og omfangsrigt, er denne BD-udgivelse absolut værd at investere i, hvis man er tilhænger af Washington og/eller solide dramaer. Sørg bare for ikke at se den, lige inden du flyver mod sommerens ferieresort!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 RasmusFL 10 år siden

enig i dine ord om Denzels præstation, som jeg også fandt totalt troværdig og rørende. Giver dog selv filmen 5/6 for dens hudløse portræt af misbrug og hvor konsekvent den holder dette fokus. Scenerne hvor Denzel drikker og ikke stopper før han er på bunden gav kuldegysninger og er helt sikkert nogle, jeg aldrig vil glemme igen. En stor oplevelse.

I øvrigt et af de grimmeste blu-ray/dvd-covers i A-filmenes historie. Ikke alene regner det fra en skyfri himmel - billedet af Denzel er også totalt skæmmet af pixels og et omrids som skåret i paint.
Hvorfor fanden ikke bare gå med den oprindelige? skal helt sikkert nok afholde nogle folk fra at smide 199,- efter den

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2 Buck Rogers 10 år siden

Jeg landede oprindeligt også på 4 ud af 6, men det er måske lidt højt sat. Denzel er fremragende, men bipersonerne er enten totalt malplacerede (Goodman) eller glemmes undervejs, og så generede det mig nok i højere grad, at anden halvdel af filmen var så forudsigelig.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Billede 1
SAS's budget nedskæringer, var ved og blive et problem.


Billede 5
Foo Fighthers Learn to fly, måtte Denzel stoppe med og høre mens han fløj, da han alt for nemt blev revet med.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Kisbye 10 år siden

Det rolige tempo og Denzels skuespil er filmens styrke. Det gjorde at filmen kunne fastholde mig i hele dens spilletid.
Kunne også godt lide at de stod i trappeopgangen på sygehusset og røg. Herhjemme bliver vi set på som stykke mennesker, bare vi står udenfor sygehuset i den friske luft og ryger.
Men ellers er den meget klichepræget hele vejen igennem. Jeg har mødt en del alkoholikere, men jeg har aldrig set nogle drikke stærkt spiritus direkte af flasken, hvis der er glas i nærheden. Det eneste der manglede var den der grå papirspose.
Det er jo heller ikke realistisk at hende narkoluderen bare pluslig ligger stofferne til side og det åbenbart uden nogle tegn på abstinenser.
I det hele taget er der tale om reklamefilm for den religiøse sekt Anonyme alkoholikere.

5/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: