Løsningen af et mysterium er næsten aldrig så godt som selve mysteriet. Heller ikke i dette tilfælde, hvor filmen bliver gradvis mere og mere ordinær som handlingen skrider frem i det sidste akt. Selvom man i det store og hele accepterer handlingen undervejs, kræver det ikke megen fantasi at se problemerne bagefter og der er unægteligt plothuller så store som en Boeing 737.

Hvis “Flightplan” ikke opretholder kabinetrykket hele vejen igennem, så giver den dog rigelig underholdning. Der er ikke megen spildtid eller dødepunkter. Der er fart på under hele turen selvom landingen nok kunne havde været bedre. Det skal man dog ikke tage for tungt. Trods alt så er enhver landing, man kan gå væk fra, en god landing.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 vapor 18 år siden

Ærgeligt med de plot huller. Det kan virkelig ødelægge en ellers god film.
F.eks. så kunne jeg godt lide SAW indtil slutningen som efter min mening slet ikke holder. Det fik mit helheds indtryk helt nede på 2/6.
Gravatar

#2 Noccio 18 år siden

Da jeg så traileren i biffen, tænkte jeg - "The forgotten 2?"
Gravatar

#3 filmz-vlx 18 år siden

Var lige ind og se den og må sige at slutningen for mig ødelage filmen meget håber godt nok de har en alternativ slutning de kan smide på en evt. dvd

Alt fra eksplotionene til de latterlig kommentar folk kom med til sidste, gav næsten en kvalme, og det så klice agtig at araberen skulle hjælpe henne til sidst.

Men jeg forstår ikke lige hvem det var hun så igennem vinduet hvis det ikke var ham araberen, men det var jo nok bare for at aflede opmærksomheden fra den rigtig skurk.
Gravatar

#4 filmz-psmadsen 18 år siden

Jeg må vidst tilslutte mig resten af kommentarene. Dog mener jeg til forskel fra anmelderen heller ikke filmen er specielt interessant, indtil det punkt hvor det hele knækker sammen...

Jeg kan ikke helt huske om det var ham araberen hun så der om aftenen. Det kunne eventuelt være at han var blevet betalt til at skræmme hende aftenen før. På hans hotelregning var der i hvertfald en række telefonopkald så vidt jeg husker...
hehe
Gravatar

#5 filmz-Soren 18 år siden

Ganske udemærket film..


Med hensyn til araberen i vinduet, så har det nok været en af hendes vrangsforestillinger.
For selvom hun godtnok havde ret om sin datter, kommer vi ikke uden om at hun led af psykiske problemer efter mandens dødsfald.
Hun forestillede sig jo blandt andet at hun fulgtes med ham hjem, aftenen før afrejsen.

Eller er jeg helt galt på den?

Med hensyn til karakter, så er jeg gangske enig med anmelderen 4/6 pga den formår at holde en fanget gennem hele forløbet, men dog ikke højere pga en lidt kedelig slutning
__________________
......
Gravatar

#6 squee 18 år siden

Egentlig en ok film, men jeg havde nu nok forventet noget lidt dybere...
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#7 BN 16 år siden

Så lige filmen for første gang her til aften og følte mig faktisk rigtig godt underholdt. Der er meget få kvindelige skuespillere der i samme grad som Jodie Foster kan bære en hel film og levere en så intens og indlevet præstation. Jeg giver den 4/6. Modsat andre her kunne jeg godt lidt
da Jodie Foster sprang nederste sektion af flyet, hvor skurken opholdt sig, i luften efter replikken: "No. Just you."
... Knas-tør humor og en udmærket afslutning. ;-)

Vapor og andre taler om plothuller i filmen. Jeg forstår ikke hvad I mener. Hvilke plothuller?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: